A Hyundai szállít hirdogénhajtást az Ineos szuperterepjáróhoz

2021.10.18. 17:56

Az Ineos a legtöbb nagy autógyártóval ellentétben nem ígér elektromos modelleket: úgy néz ki, a cég más irányban keresi a karbonsemlegességet.

ineos h2

A döntés nem igazán meglepő. Egyrészt a benzin- és dízelmotoros Ineos Grenadiert is olyan autónak szánták, amellyel el lehet hagyni a civilizációt, ebbe pedig nemigen fér bele egy elektromos autó, amellyel 3-400 kilométernél jobban nem lehet eltávolodni az elektromos hálózattól. Másrészt az Ineos vegyipari vállalatként maga is nagy tapasztalatokkal rendelkezik a hidrogén-előállításban, így adja magát, hogy ebbe az irányba lépjenek.

A Hyundai jó partnernek ígérkezik az Ineos számára, hiszen a koreai cég már a 2000-es évek elejétől fejleszt üzemanyagcellás hajtásokat, és jelenleg is kínál ilyen hajtású szériamodellt.

Egyelőre arról egyeztek meg, hogy a Hyundai üzemanyagcellás hajtásrendszerét az osztrák AVL brit részlege építi be egy Grenadier terepjáróba, amellyel aztán elkezdődhet a megoldás tesztelése. Ennek eredményeitől függ majd, hogy később lesz-e a szériagyártású üzemanyagcellás Ineos típus, vagy sem.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.