Megjött az új Mercedes SL, de nem lett kisebb, sőt

2021.10.28. 17:13

Az SL néhány évre háttérbe szorult az AMG GT sportkocsival szemben, de most visszatért a patinás névhez a Mercedes. A legújabb generáció persze a legfrissebb AMG technikát kapta meg, aktuális Mercedes formatervvel.

Az SL ránézésre egyértelműen az AMG GT utódjának tűnik. Hasonló, lefelé erősen szélesedő, függőleges rácsozatú hűtőmaszkot visel, csak a háromszögletű lámpák más fazonúak. A forma nagy meglepetéseket egyébként nem hoz: minden részletében nagyszerűen illik a jelenlegi Mercedes arculathoz, az arányai pedig a Mercedes sportkocsiktól megszokott sablonokat követik. Itt is jó hosszú orral, valamint viszonylag rövid első és hosszú hátsó túlnyúlással találkozunk.

Az új SL nagyobb, mint az elődei: az előző SL-nél 7,4 centivel, a nyitott AMG GT-nél 15,4 centivel hosszabb – összesen 4,705 méteres – a tengelytávja pedig 2,7 méter. Ekkora alapterületre már egy családi autó is elférne, de a nagy kerekek és a karosszéria szélessége miatt a képeken nem igazán jön át, hogy az új SL a korábbi pletykák ellenére tovább hízott. Annál inkább egyértelmű a tömegadatok alapján: durván 150 kilóval nyom többet ez az SL, mint az előző, ami 1950-1970 kg-os menetkész tömeget jelent.

A motorválaszték egyelőre a megszokott négyliteres AMG V8-as két változatából áll: az SL 55-be kerülő gyengébbik is 476 lóerős – ezzel is 3,9 másodperc alatt van meg a százas tempó – az SL 63 erősebb motorja viszont 585 lovas, ami a százra gyorsulásnál további három tized előnyt jelent. Később állítólag érkezik egy konnektoros hibrid, és egy enyhe hibrid is, mindkettő hathengeres turbómotorral, de ezekről egyelőre nem közöltek konkrét adatokat.

Az új SL hajtásrendszere először a típus történetében összkerék-hajtású lesz, és úgy tűnik, váltóból is csak kilenc fokozatú automata lesz elérhető. Ez utóbbi azonban nem a megszokott hidrodinamikus nyomatékváltót hordja magában a motor és a váltóáttételek között, hanem egy olajfürdős, többtárcsás kuplungot, így állítólag jóval gyorsabban reagál majd a hagyományos automatánál.

A divatot követve az SL-nél is visszatértek a vászontetőhöz, ami gyorsabban működik – a nyitáshoz és csukáshoz elég 15 másodperc –, és a művelet 60 km/h-ig menet közben is kezdeményezhető egy gombnyomással. Az utasokat nyitott tetővel is melegen tartó Airscarf rendszer a most bemutatott V8-as változatoknál az alapfelszereltség része lesz, míg a hathengereseknél várhatóan feláras extra.

Belül nem túl karakteres az SL, de ez attól van, hogy itt is két képernyő adja a kezelőfelület nagy részét, hasonlóan az aktuális S osztály megoldásához. Csak a műszerfal oldalán elhelyezett árnyékolók, a középkonzol karbonszálas betétje, és persze az ülések elhelyezkedése jelzi, hogy sportosabb modellt látunk.