Új német villanyautó-gyárat húzna fel a VW

2021.11.10. 09:30

Azok után, hogy a Wolfsburgban működő szakszervezet épp a központi gyár számára követelt új elektromos járműveket, minimum meglepő, hogy a Volkswagen vezetősége ehelyett egy teljesen új gyár felhúzásáról beszél a cég központjától nem messze.

vwhq3.png

A VW márka vezetője, Ralf Brandstätter által elővezetett ötlet szerint olyan szuperhatékony, új gyárat húznának fel Wolfsburg közelében, ahol egyszerűsített gyártási eljárásokkal készíthetnének villanyautókat, a Tesla hamarosan beinduló berlini gyára kapcsán emlegetett 10 órás gyártási időhöz közeli hatékonysággal.

Ez egyrészt válasz lenne arra a problémára, hogy Zwickauban jelenleg 30 óra kell egy elektromos VW előállításához, másrészt a márkavezető érvelése szerint kevésbé zavarná meg Wolfsburgban a hagyományos modellek, a Golf és a Tiguan gyártását. Másrészt Brandstätter szerint olcsóbb is lehet új üzemet építeni, mint a meglevőket átállítani egy teljesen új gyártási eljárásra. Az elképzelés szerint az évi 250 ezer autó előállítására méretezett új gyárban készülne a Trinity munkanéven fejlesztett Volkswagen – erről eddig úgy beszéltek, mint ami wolfsburgi termék lesz – egy olyan csúcsmodell, amely már a jelenleg használt MEB platform utódjára épül, és a tervek szerint 4-es szintű önvezetést kínál majd. A típus bemutatását korábban 2026-ra tervezték.

A terv egyelőre persze nem végleges, még a VW felügyelőbizottságának is rá kell bólintania, és valószínű, hogy csak azért húzták elő már most, hogy befolyásolják vele a cégvezetés és a szakszervezetek épp zajló vitáját. Hogy milyen irányban befolyásolhatja ez a terv a jelen helyzetet, az egyelőre nem egyértelmű, hiszen a wolfsburgi munkástanács vezetője épp azt kifogásolta, hogy Wolfsburg számára nem terveznek jövőálló, elektromos hajtású terméket a közeli jövőre. Ezzel az új elképzeléssel viszont még tovább csúszna a villanyautó-gyártás bevezetése a VW központban: csak 2027-től indulna el a folyamat.

A végleges döntés az ügyben várhatóan decemberben születhet meg, a vállalat következő felügyelőbizottsági ülésén, ahol egyébként is a VW következő öt éves beruházási terveinek jóváhagyása szerepelt a napirenden.