Percek kérdése lehet a villanyautó-töltés az újfajta kábellel

2021.11.15. 09:17

Több oka is van, hogy az elektromos autók gyorstöltése mostanában még néhányszor tíz percbe telik, és nem rövidebb időbe. Az egyik ilyen a megfelelő kábel hiánya: a manapság használt vízhűtéses kábelek nagyságrendileg 500 A áramerősséget viselnek el, többet nem. De úgy néz ki, erre a problémára már találtak megoldást.

A Purude Egyetem kutatója, Issam Mudawar egy olyan folyadék-fázis hűtésű kábelen dolgozik, amellyel akár 2400 A áramerősség is elérhető károsodás nélkül. A megoldás lényege, hogy a hűtőfolyadék párologtatásával vonnak el hőt a kábeltől, ami azonos méretek mellett a sokszorosára növeli az átvihető áramot.

A kutató szerint ezzel az 5 perces nagyságrendbe lehetne csökkenteni a gyorstöltés időszükségletét, bár ehhez nyilván szükség van olyan töltőre és akkumulátorra is, amely képes az ilyen 600-1200 kW teljesítményű töltési teljesítmény kezelésére.

A kutatást a Ford támogatja, így az anyagi háttér adott, bár az egyelőre kérdéses, hogy a ma még csak laboratóriumban működő megoldásból mennyi idő alatt lehet a mindennapokban megbízhatóan működő műszaki megoldás.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.