Szédítő retró a Ferrari Daytona SP3

2021.11.21. 11:12

2018-ban indult el a Ferrari Icona sorozata, melyben legendás múltbéli modellek formáinak adnak modern megjelenést és technikát. A ‘60-as évek versenyautóit idéző, két üléses, nyitható targatetős Daytona SP3 egyértelműen a Ferrarihoz közel álló gyűjtőknek szól, és egy kicsit az álmodozóknak is. Szép emléket állít azoknak a 330-asoknak, amik lefedték az egész dobogót az 1967-es Daytona-i 24 órás futamon.

Flavio Manzoni, a Ferrari dizájnért felelős alelnöke és csapata a 330 és a 412P kerekségét törte meg nagyon éles vonalakkal. A régi versenyautókhoz hasonlóan a Daytona SP3-nak is oldalra nyújtózó szélvédője, masszív sárvédői és nagyon éles orra van, a levegőt pedig a pillangószerűen felnyíló ajtókban vezetik, így nem volt szükség nyílásokra az oldalán. Az egyedi ötküllős kerekeket speciális keverékű Pirelli P Zero Corsa gumikba csomagolják, amiket kifejezetten az SP3-hoz fejlesztettek.

Igazán a vízszintes vonalakkal tagolt hátsó rész hozza meg a retró hangulatot, amiben egész magason bukkan ki a két trapéz alakú kipufogó és alatta ott a karbon diffúzor. A hátsó lámpa LED-es csíkjait a lamellák közé rejtették, így tényleg csak bekapcsolva látszanak a fények.

Rengeteget dolgoztak a Daytona SP3 aerodinamikáján, így ez lett minden Ferrari közül az a legmagasabb passzív aerodinamikai hatékonyságú. Az autó hátsó részén az aljától függőleges csatornákon keresztül jut el a levegő a hátsó szárnyak zsaluihoz, így optimalizálták a légáramlást és növelték a leszorítóerőt. Izgalmas megoldás a LED-es fényszórók felugró szemöldök eleme is.

Utasterét mindenhol velúr és alcantara kárpitozás borítja, a két, sokpontos biztonsági övvel felszerelt ülés teljesen fix, a pilóta a kormány és a pedálsor állításával szabhatja magára a vezetői pozíciót. Az ülések kék színe egyébként a régi versenyautóból jön, akárcsak az automataváltó konzolja, mely nyitott kulisszát idéz. Minden más a lehető legmodernebb, digitális műszerfallal és érintőgombokkal. Úgy alakították ki a kormány kezelőszerveit, hogy a vezető hozzáférjen az autó funkcióinak 80%-ához anélkül, hogy levenné róla a kezét.

Szénszálas monocoque váza a LaFerraritól származik, a motorja viszont a 812 Competizione-ból érkezik, de nem az orrába, hanem a kabin mögé. Az F140HC kódú 65 fokos hengerszögű, 6,5 literes szívó V12-es a Ferrari legerősebb motorja, mely az SP3-ban 840 lóerőt üvölt ki magából 9250-es fordulaton és 697 Nm nyomatéka van, a limitert pedig 9500-nál üti. 2,85 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 7,4 másodperc alatt már a 200 km/órás sebesség is megvan a Daytona SP3-nak, végsebessége pedig meghaladja a 340-et. Szóval döbbenetesen gyors.

599 példányt készít a Ferrari a Daytona SP3-ból, mely az Icona sorozat többi modelljeihez hasonlóan csak a hűséges és gondosan kiválasztott ügyfelek számára volt elérhető, nagyjából 2 millió eurós áron. Bizony, csak volt, mert a Monzák tulajdonosai mind megrendelték az autót, a maradék 100-at pedig gyűjtők között porlasztották el, így nem kell tartani attól, hogy olyan tekergeti majd Race módba a Manettino-t, aki nem méltó rá.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.