Ez az új hatótáv-bajnok villanyautó?

2021.11.23. 14:58

Kínában tucatnyi hazai cég versenyez a villanyautó-piacért, és úgy néz ki, ez egyre komolyabb kínálatot eredményez. Bár a legtöbb gyártó a közepes hatótávú, megfizethetőbb modellekre koncentrál, azért akad olyan modell is, amivel a prémium-szegmenst célozzák.

Ilyen az Aion LX Plus, ami a Guangzhou Auto – vagy röviden GAC – terméke. Ránézésre nem egy nagy szám: egy újabb krumpliforma luxusbatár, elég jellegtelen, bár kétségtelenül divatos külsővel, belül Tesla mintára nagy középső érintőképernyővel, üvegtetővel. Az érdekes nem is ez, hanem hogy a kínai tervezők az iparág eddigi legnagyobb akkumulátorát építették be, és annak ellenére, hogy a kapacitása 144 kWh, állítólag alig foglal több helyet, mint más autókban a 100 kWh-s csomag: egységnyi töltéstároló képességre vetítve vagy 20%-kal kisebb és 14%-kal könnyebb az Aion akkumulátora, mint az átlag.

A nagy akkumulátorral természetesen nagy hatótáv jár: a kínai CLTC mérési ciklus szerint 1008 km tehető meg az autóval két töltés között. A nagy akkuhoz erős kétmotoros hajtást társítottak: az összteljesítménye 734 lóerő, ami arra elég, hogy akár 2,9 másodperc alatt elérjhető legyen a 100 km/h-s sebesség, ami ugyan számháborút nem nyer a Tesla Model X Plaiddel, de így is bőven a teljesen értelmetlen képességek zónájába esik.

A 4,84 méter hosszú, 1,94 méter széles és 1,69 méter magas SUV egy másik újdonsága az új fedélzeti rendszer: a központi kijelző egy 15,6 hüvelykes érintőképernyőből, nyolcmagos Qualcomm 8155-ös mobil processzorból és az új Adigo 4.0 jelzésű szoftverből áll – ez vezérli egyebek közt az Alpine tízhangszórós hangrendszerét, ami szintén a csomag része.

Azt egyelőre nem árulták el, hogy mindez mennyibe kerül majd, de önmagában az alapján is jelentős kereslet várható, hogy ez pillanatnyilag az egyetlen elektromos szériamodell, amely hivatalosan is ezer kilométer feletti hatótávot tud egy töltéssel.