V6-os dízelmotorral érkezik a vadonatúj Ford Ranger

2021.11.24. 11:12

A Ford bemutatta az új Rangert, amely formatervében jobban illeszkedik a cég pickup-kínálatába. Ennek megfelelően magasabb és szögletesebb orr-részt kapott, mint az elődje, hasonlót az amerikai Maverick és F sorozat megoldásához.

Az övvonal alatt teljes a megújulás: a nem csak az autó elejét változtatták meg, de a sárvédőívek kialakítása is egyszerűbb lett, és az ajtók borítását is áttervezték. A tetővonal és az ablakok formája azonban arról árulkodik, hogy a kabin alapjaiban a régi maradt.

Még egy elég markáns változást hajtottak végre: a motorkínálatban megjelent egy háromliteres, V6-os turbódízel motor. Ehhez állítólag szélesebb motorteret kellett tervezni, ami nem is feltétlenül a Ford tervezőinek tulajdonítható ötlet. Mivel a Ranger alapjaira épül a következő Volkswagen Amarok is, amelyet a frissítése óta Európában már csak hathengeres dízelmotorral forgalmaztak, viszonylag könnyű összerakni, hogy a V6-os alkalmazását valószínűleg a VW kedvéért tették lehetővé. És ha már gyártani kell egy ilyen változatot, a Ford is kínálhatja.

Egyelőre nincs is más információ a hathengeresről, csak annyi, hogy 3 literes lesz, így az sem világos, hogy honnan származik. Bár a Ford is készít ilyen motort az F-150 számára – a kevéssé reklámozott Powerstroke dízel 250 lóerős – az sem lehetetlen, hogy a Rangerbe a VW motorja kerüljön.

A többi változatba a Ranger eddig is használt négyhengeresei kerülnek: a kétliteres négyhengeres dízel állítólag kétféle kivitelben is elérhető lesz, és egyes piacokon a 2,3 literes benzines turbómotorral is elérhető lesz a típus. Az összes változatba új váltók kerülnek: öt- vagy hatfokozatú manuális, illetve tízsebességes automata váltóval kínálják majd a típus. Hibrid változaton is dolgoznak, bár ez csak 2024-ben érkezik.

Az új Ranger öt centivel hosszabb tengelytávú, mint az elődje, bár ez nem a kabin helykínálatában jelentkezik majd: az első tengely kerül közelebb az autó orrához, a gyáriak szerint ezzel érdemben javul az első terepszög. A nyomtávot is megszélesítették, szintén öt centivel, ami pedig a plató helykínálatát javította széltében.

Belül hasonló változások zajlottak, mint a legtöbb személyautóban mostanság: képernyőre cserélik a mutatós műszereket, a középkonzolra pedig az eddiginél nagyobb, 10,1 vagy 12 hüvelykes érintőképernyő kerül.

Annak ellenére, hogy az új típus nemzetközi bemutatóját már most megejtette a Ford, úgy néz ki, bő egy évet várnunk kell a friss Ranger európai megjelenésére. A típus állítólag 2022 vége felé válik rendelhetővé, és 2023 eleje előtt nem érnek ide az első példányai. Az európai piacot a Ford az eddigiekhez hasonlóan Dél-Afrikából látja majd el – ha minden igaz, ott csináltak helyet az Amarok gyártásának is – bár a Ranger Thaiföldön, és az Egyesült Államokban is készül majd.

Úgy néz ki, a fennmaradó bő egy évben a Ford még a régi Rangert kínálja Európában, amit sorozat végi különkiadásokkal próbálnak életben tartani.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.