Európában is bemutatkozott a Corollából készült SUV

2021.12.02. 17:10

A Toyota Corolla a világ legnagyobb példányszámban eladott modellje, ami itthon is borzasztó népszerű. Ám mivel manapság az SUV-knek áll a világ, a Toyota ötvözte a két halmazt, így megszületett a Corolla Cross. Az autót korábban már Thaiföldön bemutatták, ám most az európai közönségnek is bemutatták. A C-SUV szegmensbe érkező Corolla Cross a 2640 mm-es tengelytávjával és 4460 mm-es hosszával a CH-R és a RAV4 közé érkezik, az egyik legnépesebb SUV-kínálat ezzel a Toyotáé lesz Európában.

A Corolla Cross a TNGA platform legutóbbi, GA-C-s változatára épül, és ez lesz az első Toyota, amit már az új, 5. generációs hibrid rendszerrel szerelnek, első-,  illetve AWD-i összkerékhajtással is rendelhető lesz. Újratervezték a hajtóművet, alacsony viszkozitású olajat használó, új kenést is kapott, ami növeli a hatékonyságot. A Li-ion akkumulátor is teljesen új, 40 százalékkal könnyebb, mint az előző generációé.

Összességében 8 százalékkal nőtt a rendszer összteljesítménye, a kétliteres elsőkerekes változat így 197 lóerős, és 8,1 másodperces nulla-százas gyorsulást jelent; az AWD-i változatban a 40 lóerős villanymotor hajtja a hátsó tengelyt, gyorsulása ugyanannyi, mint az elsőkerekes variációé. A Toyota szerint az ötödik generációs hibrid rendszer linerárisabb és kiszámíthatóbb a gyorsítások közben, az autó sebessége pedig szorosabban követi a motor fordulatszámát. Ezt azzal érték el, hogy újrakalibrálták a gázpedál és a hajtás közti kapcsolatot.

Az autó az európai igényekre szabott szórakoztató rendszert kapott, teljesen új kezelőfelülettel (HMI). A sofőr előtti kijelző a szegmensben legnagyobb, 12,3 colos, felülete személyre szabható, ami a kor elvárásainak megfelelően már a navigációt is képes megjeleníteni. A központi kijelző mérete 10,5 col, a korábbiaknál gyorsabb processzorral. Az Apple CarPlay vezeték nélkül működik, az Android Auto működéséhez viszont kábel szükséges.

A digitális szolgáltatások terén is versenyképesnek tűnik a Cross, van felhő-alapú navigáció, az autó távolról frissíthető (OTA), ráadásul a MyT App a leparkolt autó helyének megállapítását, vezetési adatok elemzését és távolról vezérelhető funkciókat (klíma, ajtó nyitás/zárás) is lehetőve tesz.  A Corolla Cross az összes modern biztonsági rendszerrel is el van látva, a Toyota Safety Sense-et és számtalan egyéb vezetéstámogató-asszisztenst magában foglaló csomagot T-Mate-ként említi a sajtóanyag. 

Az első Crossokat országtól függően 2022 őszétől vehetik át a leendő tulajdonosok, a szegmens népszerűségét figyelembe véve nem lenne csoda, ha az autó révén a Toyotának sikerülne elérni a kitűzött 400 ezres értékesítési célszámot.

A legnépszerűbb SUV-ről, a RAV4-ről készült videónk itt:



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.