Európába már csak konnektoros hibridként jön a Jeep Wrangler

2021.12.06. 17:35

Megkövetelik a szigorú európai emissziós előírások és a flottaátlag, ezért 2022-től már csak plug-in hibrid Wranglert kínál a Jeep. Ez a lépés egy kicsit közelebb viszi a márkát ahhoz a célhoz, hogy a 2025-re a világméretű eladások 70 százalékát az olyan elektrifikált modellek adják majd, mint mondjuk a Renegade 4Xe vagy épp az újonnan bemutatott Grand Cherokee hibrid változata.

Egyúttal frissítik is a Jeep Wranglert, mely valójában még mindig az a kemény terepre alkalmas, alvázas terepjáró, ami volt, csak épp a modern technológia tölti fel egyre jobban. Érintetlenül hagyják az olyan stílusjegyeket, mint a kerek fényszórók vagy a különálló sárvédős karosszéria, de LED-ek adják a fényt és a hétlyukú maszkból is kamera néz ki. Utóbbi nem csak parkoláskor előnyös, hanem terepen is, amikor az autó orrától nem látható, milyen akadályt kell leküzdeni.

Komolyan veszik a terepképességeket a Wrangler 4Xe esetében is, ami azt jelenti, hogy Dana tengelyeket kap, Trac-Lok differenciálművet és elektromosan leoldható stabilizátorokat. A Sahara felszereltséghez opciós, a Rubicon változatnál széria a Gorilla Glass szélvédő, mely ellenállóbb a járatlan úton felmerülő behatásokkal szemben.

Leszerelhető teteje lehet puhatető vagy részenként lekapható keménytető is, amihez új funkció a Sunrider Flip Top. Ez annyit tesz, hogy az első üléssor feletti vászont könnyen hátra lehet hajtani és élvezni a szabad levegőt. Ezek mellett több új szín is felbukkant a Wrangler kínálatában.

8,4 hüvelykes érintőképernyőn fut a Jeep Uconnect rendszere navigációval és mindennel, amit ma tudnia kell egy fedélzeti rendszernek. Persze, kiegészítve a konnektoros hibridhez szükséges funkciókkal. A töltöttséget a műszerfal tetején elhelyezett kék panel alatti fények mutatják. Bővült a biztonsági felszerelések sora is, így automata vészfékező, adaptív távolságtartós tempomat és távolsági fényszóró asszisztens is van a Wranglerben.

Plug-in hibrid hajtása egy 2,0 literes, négyhengeres benzinmotorból, két villanymotorból és egy 8 sebességes automata váltóból áll, valamint a hátsó ülések alatt található 17 kWh-s akkucsomagból. A rendszer teljesítménye 380 lóerő és 637 Nm nyomaték, amivel 6,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra a Wrangler. Teljesen elektromos módban 50 kilométer megtételére képes, aztán 3 óra alatt feltölthető 7,4 kWh-s töltőről.

Otthon, a székből nézve roppant mókás, hogy Karottáék rommá áznak a meztelen Wranglerben. Nézd!

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.