Nulla csillagot kapott a Zoe az NCAP töréstesztjén

2021.12.09. 12:39

Nagyon komoly kritikát kapott a Renault az Európában forgalmazott autók biztonságát értékelő EuroNCAP-től. A szervezet főtitkára, Michiel van Ratingen szerint a Renault régen egyet jelentett a biztonsággal, sőt, 2003-ban a Laguna volt az első modell, ami öt csillagot tudott szerezni, de "a Zoe és a Dacia Spring lesújtó eredményei azt mutatják, hogy a biztonság járulékos veszteség lett a csoport elektromos átállása során."

Kép: Csikós Zsolt
Kép: Csikós Zsolt

A Zoe a harmadik olyan típus a szervezet történetében, ami nulla csillagot kapott, és bár az NCAP eredmények csak tájékoztató jellegűek (tehát a gyártó felé nem kötelező érvényűek), az európai vásárlók döntését nagyon is képesek befolyásolni, így nem kizárt, hogy a Renault lépéseket tesz a csorba köszörülése érdekében.

IMG 9355

A Zoe felnőttvédelme 43 százalékot, a gyermekvédelme 52 százalékot, a gyalogosvédelme 41 százalékot, a biztonsági asszisztensei pedig 14 százalékot kaptak, az autó különösen az oldalirányú ütközések során teljesít rosszul, a maximális 16 pontból 6-ot sikerült megszereznie (katt az NCAP értékeléséért). Érdemes figyelembe venni, hogy a Zoe és a Spring is az asszisztenseken bukik igazán nagyot, de a Dacia az eredmény ellenére is kitart azon álláspontja mellett, hogy nem szereli fel az autóit fölöslegesen sok elektronikai kiegészítővel, főleg ha azokat nem is használják a vásárlók.

A Renault közleményben reagált, szerintük a Zoe biztonságos, és minden előírásnak megfelel, de természetesen dolgoznak a biztonságon: "A szabványok folyamatosan fejlődnek, minden területen - főleg a biztonság terén - egyre szigorodnak. A Renault ezért folyamatosan fejleszti a kínálatát, hogy teljesítse az adott területen/piacon érvényes előírásokat." Érdekes adalék, hogy a Zoe 2013-ban még öt csillagot ért el az NCAP tesztjén.

Az NCAP további kilenc autót tesztelt, közülük a BMW iX, a Mercedes-Benz EQS, a Nissan Qashqai és a Volkswagen Caddy is öt csillagot ért el. 

Pedig a Dacia Springet szeretjük, különösen ha gyorsulási versenyről van szó:

via reuters.com



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.