Kanyarban lesz még jobb a Mazda MX-5

2021.12.17. 14:58

Az MX-5 alapvetően jó úgy, ahogy van, legalábbis sportkocsirajongó-körökben elég elterjedt ez az álláspont. A Mazda mérnökei mégis javítottak az autón egy keveset, ami néhány színárnyalat mellett egy ügyes féktrükkel lesz több, mint eddig.

Az új megoldást KPC-nek nevezik, és nagy tempójú kanyarban az ívbelső kerekek egészen enyhe fékezésével segít javítani az autó stabilitását. Az autó ettől nem kanyarodik gyorsabban, de állítólag sokat javít a kontrollérzeten, márpedig az MX-5 elsősorban épp az autó és a vezető kapcsolatáról szól.

A másik újdonság a korábban már megszellőztetett 990S változat, amelynek a tömegét rengeteg apró változtatással sikerült 990 kilogrammra csökkenteni. A 16-os Rays felniken például darabonként 80 dekát sikerült fogni, ami összességében így 3,2 kiló megtakarítás, de a motor, a futómű és a kormánymű egyes alkatrészein is változtattak a tömegcsökkentés érdekében.

Egyelőre az biztos, hogy az átdolgozott modell Japánban jövő januártól lesz kapható – azt egyelőre nem tudni, hogy az exportpiacokon mikor bukkannak fel a változások.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.