Közepes szedánban is kínál már 1000 km-es hatótávot a NIO

2021.12.19. 11:29

Januárban számoltunk be a NIO nagy szedánjáról, az ET7-ről, ami egy az egyben a Tesla Model S-t vette célba, és minden lényeges paraméterében fölé is próbált ígérni. Majdnem egy évvel később ugyanez a műsor, csak most a Model 3 a célpont: a most leleplezett ET5 a közepes villanyszedánok koronájára pályázik (valójában 5-ajtós/liftback).

Úgy tűnik, a NIO ráérzett a hagyományos autóipar ízére, mivel a márkaarculat olyan egységes, mint a tíz évvel ezelőtti Audik: az ET5 dizájnja kívül-belül hozza a nagytestvérét (és a Tesláét), leginkább a méreteikben különböznek. Az autó 4790 mm hosszú (ET7: 5098 mm; Tesla Model 3: 4693 mm), a tengelytávja pedig 2888 mm (ET7: 3060 mm; Tesla Model 3: 2875 mm), légellenállása 0,25, vagyis leheletnyivel rosszabb a közvetlen konkurens Teslánál. A motorizáltság terén sem marad el túlzottan a NIO, elöl egy 201 lóerős, hátul pedig egy 281 lóerős villanymotor dolgozik, az össznyomaték 700 Nm, ezzel a kombinációval 4,3 másodperc alatt van meg a 0-100-as sprint.

A hatótávval nem viccelnek: a 75 kWh-s (Standard Rage Battery)  akkupakk esetén 550 kilométeres, a 100 kWh-s (Long Range Battery) esetén 700 kilométeres, a legnagyobb 150 kWh-s (Ultralong Range Battery) esetén pedig 1000 kilométeres hatótávot állapított meg a kínai tesztciklus (CLTC). Valójában tehát nem arról van szó, hogy technológiai áttörést értek volna el a márka mérnökei, csak ők gondolták úgy először, hogy egy közepes szedánba is érdemes lehet belepakolni egy óriási akkumulátort (összehasonlításképp: a Mercedes EQS nettó 107 kWh-ból 770 km-t képes kifacsarni). A NIO-knál megszokott cserélhető akkupakk és az Akkumulátor, mint Szolgáltatás (az akkut csak bérli a vevő) az ET5 esetében is él.

Az ET5 az önvezetésben is versenyképesnek látszik, a NIO Autonomous Driving (NAD), a NIO Aquila Super Sensing és a NIO Adam Super Computing rendszerek révén valószínűleg a hármas szintű önvezetés az elsődleges cél, de a funkciókat csak fokozatosan, előfizetéses rendszerben (havi ~33 ezer forintnyi jüan) vezetik majd be a hazai piacon. Az ET5 szintén Kínában lesz először elérhető 328 ezer jüanos (~16,8 millió forint) áron, ami az előfizetéses akkumulátor esetén 258 ezer jüanra (~13,2 millió forint) mérséklődik. Az első példányokat jövő szeptembertől szállítják - az ET7-eseket március 28-tól -, de a NIO-kat a világ további 22 piacán is bevezetik 2025-ig.

Ha már felhoztam példaként az EQS-t, legyen itt a róla készült videónk: