636 lóerős motort és kétsebességes váltót fejleszt a Polestar

2021.12.22. 16:31

Nagyon komoly tervek szövődnek Svédországban, a Polestar ugyanis a cég amerikai vezetője, Gregor Hembrough szerint egyenesen a Porsche vetélytársává szeretne válni dizájn, menetteljesítmény és innováció terén is. Ennek egyik lépése, hogy a németek csúcsvillanyautójához, a Taycanhoz hasonló erőforrást építenek.

Polestar Precept koncepió
Polestar Precept koncepió

A villanyautókba hagyományosan nem szokás váltót építeni, a Porsche/Audi mégis alkalmaz ilyesmit a Taycanban és az e-tron GT-ben. Ezt az utat követik a svédek is, Göteborgban egy olyan, P10 kódnevű egységet kezdtek fejleszteni, ami egy 636 lóerős villanymotort és egy kétsebességes váltót foglal magában. A motoron nem osztoznak senkivel, tehát a Geely (kínai tulajdonos) alá tartozó márkák közül kizárólag a Polestar kapja majd meg. A villanyautós architektúra csak majdnem ennyire exkluzív, a fejlesztés alatt álló 800 V-os platformot a Polestar, a Volvo és a szintén Geely ernyő alatt működő Lotus is használja majd, ez 103 kWh-s akkupakkot, 20 perc alatt 80 százalékra való feltöltést és V2X-lehetőséget (az autóról bármilyen elektromos eszköz tölthető) jelent.

A P10 ilyen adottságokkal önmagában is jól mozgatna bármilyen felépítményt, de a hírek szerint mindkét tengely kaphat egyet az egységből, természetesen váltóstul. Az így kapott 1272 lóerő a leggyorsabb villanyautók - Tesla Model S Plaid, Lucid Air Dream Edition - közé emelné az eddig meg nem nevezett típust, ami valószínűleg a Precept koncepció nyomán készülő Polestar 5 lesz.

Egyelőre valamivel földhözragadtabb Polestarokkal kell beérni, például a kettessel:



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.