Az eddigi legdrágább Bentley-t építi a Mulliner

2021.12.23. 13:48

Épp a minap írtuk meg, hogy a Bentley házon belüli részlege, a Mulliner limitált szériát készít a Bentaygából, ma viszont sokkal nagyobb volumenű vállalkozásról ejtettek szót: a valaha volt legdrágább Bentley-n dolgoznak, ami a Mulliner második, voltaképpen saját típusa lesz a Bacalar után. Az autót 2023-ban, a karosszériaépítő és a Bentley együttműködésének 80. évfordulóján tervezik bemutatni.

A Volkswagen-csoport 6 literes W12-esét eddig is főleg a brit luxusmárka használta, és a Mulliner luxuskupéjába is ugyanezt a motort szerelik, az előzetes tervek szerint a Bacalarhoz és a GT Speedhez hasonlóan 650 lóerős csúcsteljesítménnyel. Valószínűleg ez lesz a W12-es egyik utolsó felhasználása, mielőtt a márka végleg átállna az elektromos hajtásra. A 100-as sprintet 3,6 másodperc alatt érheti el az autó, a csúcssebessége pedig bőven 300 fölött lesz, a Bentley-kre jellemzően súlyos testet 440 mm átmérőjű karbon-kerámia fékek állítják meg. 

Az autó a Continental GT-n alapszik majd, de annál sokkal radikálisabb tálalást kap, az autocar szerint sokat merít a 2019-ben bemutatott EXP 100 GT-ből. Ugyanaz a tervező, Andreas Mindt felel érte, aki az 1999-es Hunaudieres koncepciót rajzolta, az Audinál pedig egyebek mellett az e-tron SUV köthető hozzá. Szintén lényeges, hogy az autó már hordozni fogja a következő generációs (elektromos) Bentley-k dizájnelemeit, ez a mostaninál szögletesebb formákat, a védjegynek számító hűtőrács újragondolását és vékony fényszórókat jelent majd. 

Az autó beltere szintén a Bacalarra üt, a kabrióhoz hasonlóan a kupéban is fenntarthatóság és az exkluzivitás kerül előtérbe, a különleges anyagok között 5500 éves brit faanyag, skót tweed és természetes gyapjú is szerepel majd, valószínűleg a hátsó ülések helyére ugyanúgy opcionális, egyedi bőrönd-szett kerül.

A Mulliner luxuskupéjából 25 darabot terveznek legyártani (mertek nagyot álmodni, mert a Bacalarból tervezett 12-őt túl gyorsan elkapkodták), az ára is ennek megfelelő: valahol 1,5 és 2 millió font (650-867 millió forint) közé várható, de a kiegészítőkre és az egyedi igényekre további százezreket lehet majd ellocsolni.

Torokköszörülés:



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.