Jó okkal nem fényezettek a Subaru WRX sárvédői

2021.12.25. 16:58

A Subaru alig néhány hónapja leplezte le a WRX új generációját, ám a fogadtatás meglehetősen vegyesre sikerült. Azok az újságírók, akiknek volt szerencséjük személyesen tesztelni az autót, nagyon pozitívan nyilatkoztak a vezetési élményről, ám - főleg az internetes közönség - az autó küllemét, és főleg a fényezetlen sárvédőíveket kritizálta. Az autó kaliforniai bemutatóján azonban maga a WRX-ért felelős termékmenedzser, Michael Redic védte meg a döntést - adatokkal alátámasztva.

A távolról készült képeken nem látszik, de a fekete műanyag felülete hatszögletű textúrát kapott, ami aerodinamikai szempontból tulajdonképpen úgy viselkedik, mint a golf-labdák felületén lévő bemélyedések - a mögöttes fizikát egyébként a Bugatti is hasznosította a Bolide hipersportautóján.

A tesztek során a mérnökök azt találták, hogy a texturált nyers műanyag sokkal jobban segíti a légáramlást, mint a fényezett felület, utóbbi esetén sokkal nagyobb turbulencia jelentkezett az autó hátulja körül. Érdekesség, hogy a trükköt nem csak a látható felületeken, de az autó alatt is bevetették, ahol az aerodinamikai változtatások hatása is szignifikánsabb eredménnyel jár.

Kár, hogy a Mitsubishi már nem gyárt méltó ellenfelet a WRX-nek:

via roadandtrack.com



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.