Mindenkit inasba tesz a 707 lóerős Aston Martin DBX

2022.02.01. 17:20

Egyszerűen megfogható célokat tűztek ki az Aston Martinnál: a legerősebbet, a leggyorsabbat és a legjobban vezethető luxus szabadidő-autót akarták megcsinálni. Ennek eredménye a DBX707 lett, amiben épp úgy az AMG fejlesztésű biturbó V8-as csinálja a műsort, de nem csak egyszerűen feltekerték rajta a hangerőt hozzá.

Új turbófeltöltőkkel szerelik a 4,0 literes nyolchengerest, a vezérlését pedig áthangolták, így a teljesítmény 707 lóerőre nőtt, mellé pedig 900 Nm nyomatéka van. Eddig a DBX 550 lóerőt és 700 Nm-t tudott. A DBX707 3,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-ra (épp annyi idő alatt, mint a Porsche Cayenne Turbo GT) és a GT Sport, valamint Sport+ módokban Launch Controllal lehet kilőni a tetszőleges moszkvai lámpától vele.

Hagyományos automata helyett már 9 sebességes, olajfürdős, duplakuplungos váltóval szerelik, aminek manuális módban eszébe se jut elváltani, ha a fordulatszámmérőn veri a digitális tűt a limiter, hanem tényleg a vezetőre hagyja a váltásokat. A kipörgésgátlónak és a kipufogónak külön gombja van a műszerfalon. Előbbit a több mint 700 lóerőhöz hangolták, utóbbi pedig már négy csövön keresztül üvölt.

Keményebb a kormányzása és áthangolták a légrugós felfüggesztést, valamint új lengéscsillapítókkal szerelik a DBX707-est, így csökkentették a karosszéria mozgásait, az egész autó feszesebb lett. Összkerékhajtása akár a nyomaték 100%-át képes a hátsó tengelyhez küldeni, ahol megerősített, elektronikusan vezérelt differenciálműve van. Az alapból 22 colos felnijei mögött (opciósan 23 colos is kérhető hozzá) elöl 420, hátul pedig 390 mm-es karbon-kerámia fékek vannak, hatdugattyús nyergekkel.

Hatalmas, dupla lamellás maszkja a motor hűtési igénye miatt ilyen, de külön nyílásokat alakítottak ki annak érdekében, hogy a fékektől hatékonyan távozzon a hő. Az első lökhárító aljára splitter került, a tetőspoiler végén karbon él fut, a diffúzor mérete is nőtt.

Utasterében alapvetően sportos a hangulat, de a fekete krómok és a nyers karbon betétek helyett elegánsabb kiegészítők és komfortülések is kérhetőek a DBX csúcsváltozatába. A motor mellett itt mutatkozik meg leginkább a Mercedes rokonság, hiszen az Aston Martin a németek korábbi Command rendszerének átöltöztetett változatát használják.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!

Nézz meg egy szintén V8-as, de sokkal igazibb Aston Martint, csak épp tető nélkül!