Igazi alumínium csoda lesz a Polestar 5
Eddig is feltűnő volt a Polestar és a Volvo márkák távolodása: míg a Polestar 1 és 2 típusokat eredetileg még Volvónak kezdték tervezni, és ez látszott is rajtuk, a villanyautó-márka legutóbbi tanulmányautója már egész más stílusban készült.
Ám úgy néz ki, ez nem minden: a Polestar a majdani szériamodell számára tejesen új műszaki alapokat is tervezett. A Precept tanulmány 2024-re várható szériaváltozatán ugyanis egy 280 fős fejlesztőcsapat dolgozik Nagy-Britanniában, és állítólag már most elképesztő eredményeket értek el. A ragasztott alumínium karosszéria üresen állítólag könnyebb lett, mint a legtöbb kisebb méretű autóé, a merevsége pedig olyan, mint egy kétajtós sportkocsié.
Az eredményeket állítólag épp az hozta, hogy a ma már megszokott platform-elv helyett együtt fejlesztették a karosszériát és annak alapjait. Emellett teljesen új gyártási eljárásról is beszélnek – nem lenne meglepő, ha itt már a Teslánál is használt, de a Volvo által is beharangozott óriás-öntvények is szerepet kapnának a merev és könnyű szerkezet kialakításánál.
A Polestar 5 várhatóan így sem lesz különösebben könnyű, hiszen villanyautóként nagy és nehéz akkumulátorcsomagot kell majd cipelnie, de a karosszéria valamelyest ellensúlyozhatja ezt.
A nagyméretű ötajtós, ahogy a típusszámából is sejthető, nem a következő Polestar lesz: még érkezik a Polestar 3 és Polestar 4, ezek az eddig kiszivárgott információk szerint a Volvo XC40 Recharge és a C40 Recharge Polestar márkájú, eltérő formatervű testvérmodelljei lesznek, és a következő két évben kerülnek piacra.