A 900 lóerős Testarossa megvolt?

2022.03.03. 12:55

A König Specials GmbH egy német tuningcég, ami 80-as és 90-es években élte virágkorát. Főleg luxusautók és sportautók átalakításával foglalkoztak, így, ha valaki ízlés szempontjából véleményes, de mindenképpen kiemelkedően feltűnő autót akart faragni az amúgy is nagyon drága és feltűnő autójából, őket kellett megkeresni. A védjegyük egyértelműen az extrémre szélesített kaszni volt, ami általában kiegészült túlzó szárnyakkal és hatalmas légbeömlőkkel.

A márka atyja Willy König, aki egy általa túl gyengének ítélt Ferrari 365 GT4-et tuningolt úgy, hogy az már neki is szimpatikus legyen. Az átalakítás annyira jól sikerült, hogy Willy azon kapta magát, hogy sorban állnak a leendő ügyfelek a tuningolt autókért, így kénytelen volt tuningcéget alapítani.

Most az egyik brutálisan túlzó szörnyetegét árulják, ami nem más, mint egy 900 lóerőre húzott, 1987-es Testarossa. A gyárinál több, mint kétszer erősebb Ferrarihoz kívülről szerencsére csak nagyon finoman nyúltak, így a külső mostanra se vált önmaga karikatúrájává. Többek között az egyedi felnik, az egyedi első lökhárító és a plusz légbeömlők tűnnek fel, de semmi durva cicoma. Szerencsére a gyárilag és épp elég széles kasznit faragták át.

Az igazi átalakítás a motortérben keresendő és ott aztán tényleg elborult az agy. A 180 fokos hengerszögű V12-esre rácsavartak két határozott méretű turbót, átalakították a komplett kipufogórendszert és a hűtést is. A 900 lóerős végeredmény ma is elképesztő lenne, de 35 évvel ezelőtt kimondottan irreális lehetett.

A mobile.de-re feltöltött adatok szerint az autóért 1987-ben közel 374 ezer márkát kértek. Ezt az adatot érdemes abból a szögből is nézni, hogy ebből az összegből az átalakítás alapjául szolgáló, vadiúj Ferrari Testarossa mindössze 210 ezer márkát tett ki. A mindössze 14 ezer kilométert futott fekete Testarossát 225 ezer euróért árulják, ami mai -bűdületesen gyenge forint melletti- árfolyamon körülbelül 86 millió forintnak felel meg.