A legvadabb Mercedes lesz a F1 biztonsági autója

2022.03.14. 16:15

2022-ben izgalmas szabályváltozások után egészen más formájú versenyautók születtek a Forma-1-ben, de nem csak a száguldó cirkusz sztárjai lesznek mindig a képernyőn, hanem Bernd Mayländer is, aki 2000 óta vezeti a biztonsági autót. A Mercedes-Benz 1996 óta rendszeresen szállítja a Safety Cart és ezt rendre a legerősebb modellek közül választják ki, most a Mercedes-AMG GT Black Series zúz majd a versenyzők előtt.

Ahogyan 2021-ben, úgy az idei szezonban is az Aston Martinnal osztoznak a feladaton, melyekben egyébként szintén az AMG által fejlesztett, biturbó V8-as motor van. Az angolok a Vantage kupé változatát és a DBX-et hozzák majd a Forma-1-es futamok felére.

Klasszikus ezüst szín helyett most a Mercedes-AMG a pirosat választotta, hozzá pedig fehér grafikák díszítik az autókat. A GT Black Seriesen nem rontja az aerodinamikát hatalmas fényhíd, hanem a légterelőkre és a többszintes hátsó szárnyra kerültek a figyelmeztető fények. Az emeletes spoileren nagyfelbontású kamera is helyet kapott, aminek képén jobban láthatóak az autó mögötti események. Richard Darker, a segédpilóta figyeli az utasülés előtti képernyőt, melyen az élő közvetítés látható.

Temérdek gomb van még az autóban a különböző fényeknek, a rádiónak, valamint fedélzeti internetkapcsolat és fejlett helymeghatározó rendszer. A Track Package-es GT Black Seriesben titánból készült bukócső és könnyű kagylóülések vannak, hatpontos övvel és kulacstartóval az oldalpárnáknál.

6 perc 43,616 másodperces idővel az AMG GT Black Series az egyik leggyorsabb autó a Nürburgringen. 4,0 literes, biturbó V8-as motorja 730 lóerős és 800 Nm nyomatéka van, amivel 3,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra, de a 0-200-as sprinthez is elég neki 6 másodperc, a végsebessége 325 km/óra. Hétfokozatú duplakuplungos sebességváltója van és tisztán hátsókerék-hajtású, így ha szerencsénk van, újra láthatunk vidám drifteket is a pályán.

Nagyobb váltás viszont a C 63 S kombiról Mercedes-AMG GT 63 S 4matic+ 4 doorra frissített orvosi autó, mely a Forma-1 történetének leggyorsabb és legerősebb Medical Car-ja. Egészségügyi autóként villámgyors vészhelyzeti reagálásra tervezték, a fedélzetén legfeljebb három orvosból álló személyzet utazik, és készenlétben vár a bokszutcában az egész verseny alatt.

Négy kagylóülését az autó padlójához hegesztették, a fedélzeten az interneten és a GPS-en, valamint a rengeteg képernyőn túl mentőknek való speciális kesztyűk vannak, defibrillátor, légzőkészülék, tűzoltó készülék és más mentéshez használt eszközök. Ezen az autón már van fényhíd, de ez is aerodinamikailag átreszelt, szénszálas talpakon áll.

Ebben az autóban szintén az AMG 4,0 literes, biturbó V8-asa van, de itt valamivel szerényebb 630 lóerővel, 9 sebességes automata váltóval, viszont összkerékhajtással. Ez is 3,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 315 km/óra. Szépen mutat pirosban a 4 ajtós GT is, de mindenkinek az a legjobb, ha ezt nem látjuk bevetésen.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!

Ha néznél még baromi erős AMG Mercedes-eket, akkor ez a videó csak arra vár, hogy a play gombra kattints!