Az első Ferrari Testarossa túl szép volt, ezt már lehet használni

2022.03.17. 12:32

Két helyen sérült meg a fényezése a vásárlás óta, az egyik hiba az oldalsó Pininfarina logó alatt van, a másik pedig akkor keletkezett, amikor a tetőre rögzített tartóra próbálta feltenni a biciklijét. Mert ez az 1992-es évjáratú piros Ferrari 512 TR nem egy garázsban álló dísztárgy, hanem olyan autó, amit pontosan arra használnak, amire kitalálták, tehát utaznak vele.

Chris Harris más autóihoz hasonlóan ezt sem óvta mindentől, ahogyan az öreg Citroën Kacsát és a Peugeot 205 Rallye-t is mindig megmozgatja. Nem ez volt az első Testarossája, a korábbi autó szinte makulátlan állapotú gép volt, kevesebb mint 10 ezer kilométerrel az órájában. Az árak már évekkel ezelőtt is meredeken növekedtek, részben ezért is adta el, nem mellesleg az 52 ezer mérföldes autót már sokkal kevésbé fáj használni.

Nem a levegőbe beszél, hiszen a kutyázós kombija egy M5 Touringgá faragott E34 kombi volt, a napi feladatokra pedig egy sárga Porsche 911 GT3 Touring Package-et fog be. Ezzel az 512-essel is az egyik első útja Franciaországba vezetett a családdal és persze, a kutyával. Aztán hangulatos videót forgattak róla.

Mostanra közel 67 ezer mérföld (majdnem 108 ezer km) van benne és rendszeresen szervizelték ugyan, de hidegben nem ajánlatos kettest kapcsolni a csodálatos, nyitott kulisszás kézi váltóval. Jobbkormányos változat ez, de nagy valószínűséggel nem angol piacra szánták eredetileg. Bézs bőrkárpittal és piros szőnyeggel képen kívánatosan néz ki az utastér, de Harris bevallása szerint nem a világ teteje, az üléspozíció pedig megszokást kíván.

Ettől függetlenül csodálatos autó ez, egy igazi ikon a szélesedő karosszériájával, a korszakot meghatározó rácsozással oldalt. Az 512 TR már az 1984-ben megjelent Testarossa finomított változata, aminél még megmaradt a bukólámpa, míg a második frissítéssel ez eltűnt. 4,9 literes, 180 fokos hengerszögű V12-es motorja 6750-es fordulaton több mint 420 lóerőt ad le, mellé 491 Nm nyomatéka van. 4,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 313 km/óra a végsebessége.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!