Új Skoda stílus jön, és át is pozicionálják a márkát

2022.04.04. 08:53

A Skoda eddig a Volkswagen típusok jellemzően olcsóbb, és eltérő stílusú megfelelőit kínálta, lényegében azonos műszaki tartalommal. Ám a legújabb hírek szerint most a márka átpozicionálására készülnek, ahogy a marketing-igazgató, Martin Jahn fogalmazott, a legnagyobb változásra, amióta a cég a VW csoport része lett.

modernsolidpreview

Ehhez kapcsolódóan egy új stílust is bevezetnek, Modern Solid néven, amit egyelőre egy homályos filterrel szándékosan elrontott képen mutattak meg. Ezen valamiféle SUV látszik, kifejezetten egyszerű vonásokkal, bár ennyiből nagyon nehéz megítélni, hogy az új stílus milyen irányba viszi a Skodát.

A VW csoport irányából mindenesetre olyan hírek érkeznek, hogy a cégen belül igyekeznek csökkenteni az átfedéseket az egyes márkák kínálatai között, persze úgy, hogy a közös műszaki alapok, és az ezzel járó megtakarítások ne kerüljenek veszélybe. Ugyanakkor a Volkswagen márka dolgozóit képviselő szakszervezet az elmúlt évben leginkább azt követelte a Skoda üzleti sikereit látva, hogy szűnjön meg a Skoda és a VW szoros műszaki rokonsága, és a cseh márkánál ismét a régebbi technikára épített, olcsó autók kapják a főszerepet, ahogy az 1990-es években.

Az azért elég valószínűtlen, hogy a nyereséggel működő Skoda további növekedési lehetőségeit szándékosan elrontaná a cégvezetés, ahogy a szakszervezetek szeretnék. Valószínűbb, hogy még inkább az igényekhez és lehetőségekhez igazítják a márka kínálatát, amelyben így nagyobb hangsúlyt kaphatnak a nagyobb SUV modellek, illetve az elektromos járművek.

A nagy bejelentést azonban már új vezető irányításával tehetik meg: a Skodát eddig vezető Thomas Schaefer ugyanis a Volkswagen márka vezérigazgatója lesz, és a helyét a Skoda élén a Klaus Zelmer veszi át július 1-étől, aki eddig a Volkswagen márka sales-igazgatója volt.