A csiphiány 2024-ig, vagy tovább is eltarthat a VW szerint

2022.04.13. 06:03

A mikrocsipek iránti drámai keresletnövekedést a gyártók csak lassan tudják majd utolérni, mondta Arno Antlitz egy interjú során. A pénzügyi igazgató annak kapcsán beszélt erről, hogy a Volkswagen gyártósorain tapasztalható leállásokról kérdezték.

iddash

„2022-ben jelentős kapacitáshiányt látunk, ami csak az év második felére enyhülhet valamelyest. A helyzet javulhat 2023-ban is, de a kapacitás-problémát aligha tudják majd teljesen megoldani.” - mondta, arra utalva, hogy 2024-ben is gondot okozhat a megfelelő mennyiségű mikrocsip beszerzése az autógyárak számára.

A problémát Antlitz szerint az okozza, hogy hiába állítanak fel újabb üzemeket az elektronika-gyártók, a mikrocsipek iránti kereslet folyamatosan növekszik, így azt csak lassan lesznek képesek utolérni.

Erről egyébként jelentős részben maga az autóipar is tehet: az elmúlt években az autóba épített elektronika mennyisége is megsokszorozódott. A mutatós műszerek és egyszerűbb navigációs rendszerek helyett elvárás lett a digitális műszerfal, a mobiltelefon-integráció és egy csomó olyan kényelmi funkció, amely nagyobb és nagyobb számítási kapacitást, több és több elektronika beépítését követelte.

Enyhítheti a problémát, ha az autógyártók optimalizálják a fedélzeti elektronikát, és kevesebb mikrocsipre bízzák a feladatok ellátását, de ez a legtöbb esetben olyan mélységű átalakításokat követel meg, amelyeknek a végrehajtásához akár egy teljes autógenerációra – 4-6 évre – is szükség lehet.