Ismét új kézbe került az elektromos Isetta-utód

2022.04.30. 06:58

A korábban Microlino néven bemutatott miniautó pályafutása izgalmasabban alakul, mint bárki szerette volna. Az eredeti fejlesztést végző svájci cégtől a korábban sportkocsigyártással próbálkozó német Artega kezébe került, amely azonban fizetésképtelenné vált. Most úgy néz ki, egy másik villanyautó-fejlesztést ígérő vállalkozás mentheti meg a projektet.

artega karo

Az Electric Brands maga is egy szokatlan villanyautó-koncepciót fejleszt: ezt 2020-ban Ebussy néven ismerhettük meg, most pedig épp XBUS-nak nevezik, és egy olyan apró elektromos jármű, amely a Volkswagen Transporter második generációjára emlékeztet, bár több számmal kisebb annál.

A Microlino és Karo néven már többször bemutatott villamos kisautót, amely elég közel jutott már a szériagyártáshoz, a tervek szerint egy harmadik néven 2023 elején ismét bemutatják majd, eközben a gyártásra Göttingenben készülnek fel. Évi 30 ezer miniautó legyártását tervezik a nagyjából 250 főt foglalkoztató új üzemben.

A 2,48 méter hosszú és 1,5 méter széles járműből 125 és 200 km maximális hatótávú változatokat ígértek, a csúcssebessége pedig 90 km/h lesz. Azt egyelőre nem tudni, hogy a 12 ezer eurós alapárhoz tartja-e magát az új tulajdonos, bár a kitűzött példányszám elérése sokkal magasabb áron nem tűnik reális elképzelésnek.