Ez eddig a legőrültebb Brabus kreáció

2022.05.05. 15:42

Nem olyan régen találkozhattunk már egy 900 lóerős Brabus terepjáróval, de a Crawler melléknevű, még újabb modell a motorjától eltekintve nem is hasonlít arra.

A közös pont a 4,5 literesre növelt hengerűrtartalmú, 900 lóerős biturbó V8-as, de ez itt nem egy GLS-be kerül, hanem egy olyan G osztályba, amelynek a karosszériájából csak a motorház egy része maradt, azt is lecserélték karbonszálas elemekre, a maradék helyén csak egy felülről fedett acélcső bukókeretet találunk. A csövek közt négy kagylóülést helyeztek el, amelyekből viszonylagos biztonságban élvezhető a száguldozás.

A G osztály futóművét sem hagyták érintetlenül: az átdolgozott verzió 53 centis hasmagasságot biztosít az összkerék-hajtású autónak, amely így elég sokféle terepen elboldogulhat. Az alapautó öröksége, ahogy még így, lényegében felépítmény nélkül is 2065 kilót nyom a Crawler, de ez annak fényében nem meglepő, hogy a széria G osztály AMG kivitelben 2485 kilós üresen.

Ekkora teljesítmény mellett azonban már a két tonnás tömeg mellett is sportkocsikat megszégyenítő dinamika adódik: a 100 km/h-s sebességet 3,4 másodperc alatt lehet elérni a Crawlerrel, bár a végsebességet – valószínűleg a magas tömegközéppontú karosszéria és a magas oldalfalú terepgumik miatt, biztonsági okokból – 160 km/h-ra korlátozták.

A Crawler attól igazi luxuscikk, hogy miközben 749 ezer euróba kerül egy-egy példány, még csak rendszámot sem kaphat. Ennek megfelelően lőtték be a gyártási számokat is: az idén készül 15 példány, aztán jövőre még öt, majd 2024-ben újabb öt.