Nem véletlenül drága ez az öreg és poros Citroën

2022.05.20. 13:30

Pierre Boulanger, a Citroën vezérigazgatója úgy mutatta be a 2CV-t, mint négy keréken guruló esernyőt. Ezzel nem csak arra utalt, hogy ez egy valóban olcsón megvásárolható autó, hanem arra is, hogy végtelenül egyszerű technikája van. Az 1948-as Párizsi Autószalonon bemutatott Kacsa legfőbb feladata, hogy mobillá tegye a második világháború utáni Franciaországot.

Alapvetően egy nagyon kis költséggel fenntartható és könnyű karbantartást ígérő autó, melynek futóműve annyira puha, hogy simán lehet vele tojásokat szállítani a szántóföldön át. 1990-ig több mint 3,8 millió darabot gyártottak belőle, ha pedig a furgonokat és az olyan modelleket is beleszámoljuk, mint a Dyane vagy a Mehari, akkor 9 milliós példányszám is kijön.

1960 decemberében jelent meg a 2CV Sahara, melynek összkerékhajtását úgy alkották meg, hogy egyszerűen a csomagtartóba is pakoltak még egy kéthengeres, léghűtéses bokszermotort, váltóval együtt. A két motornak (egyenként 12 lóerő) két külön üzemanyagtartálya van, de a váltókat egyszerre működteti a vezető.

Kevesebb mint 700 darab ilyen összkerekes Kacsa készült, amiket akkoriban a sima 2CV árának duplájáért árultak, sokat közülük a svájci posta használt. Amíg a 2CV esetében két motorral valósították meg a négy hajtott kereket, addig az alapjait használó Mehariban a szokványos megoldást alkalmazták.

Ezt az autót a francia iparos és elkötelezett horgász, Monsieur Ribier vásárolta, hogy legyen mivel a folyóhoz húzni a kis csónakját. Ribier 1976-ban meghalt és utána az autó is magára maradt, így mostanra is csak 28 137 kilométer van benne, így a becslések szerint több mint 100 ezer eurót is érhet. 

Ha érdekel egy másik 2CV híres tulajdonossal, kattints ide.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!