A Hyundai is a földbe áll Kínában?

2022.06.03. 06:05

Az utóbbi években jól kivehető irányzat, hogy a külföldi gyártók termékeiből egyre kevesebb fogy Kínában. Az idei első negyedév a koreaiaknak is betett, pedig a Hyundai korábban a legnagyobb piaci szereplők egyike volt.

HyundaiChina

A hírek szerint 2021 elejéhez képest 39,3%-kal csökkent a két márka által eladott autók száma, a piaci részesedésük pedig 2,4-ről 1,6%-ra zsugorodott az idei évre. Elemzők szerint az egyik probléma az, hogy a koreaiak nem követték igazán a piac változásait: hiába van ilyen a palettájukon, nem kínálnak korszerű elektromos modelleket, sem az Ionic 5, sem a Kona EV, sem a Kia EV6 nem kapható az országban.

Az eladások csökkenésére válaszul két üzemétől kezdett megszabadulni a Hyundai-Kia: egyet Peking közelében, egyet pedig Csonkingban számolnak fel. Az előbbit már el is adták a helyi önkormányzatnak, az utóbbiban pedig leállították a gyártást, és szabadságra küldték az összes dolgozót. A harmadik, Csiangszúban működő üzem egyelőre tovább működik, de itt is csak a rendelkezésre álló kapacitás szűk harmadát használják ki.

Nem ez az első alkalom, hogy ilyesmit látunk Kínában: teljes márkák zsugorodtak jelentéktelenné, majd tűntek el a piacról néhány év alatt: a Citroën, a Fiat és a Renault is így járt, de a Suzuki is hasonlóképp járt Kínában.