A két nagy orrlyuk a BMW Le Mans gép legnagyobb újdonsága

2022.06.08. 12:57

A Le Mans-ban és Daytonában is indítható LMDh kategória iránt elég intenzíven érdeklődnek a gyártók, ami nem véletlen: egészen minimális befektetéssel lehet most versenyképes autót összerakni. Ez húzhatta be a versenysporton mostanában látványosan spóroló BMW-t is, akik a napokban mutatták be az új M Hybrid V8 nevű autójukat.

A kaotikus mintázatú, fekete, fehér, és az M részleg világoskék-sötétkék-vörös színeit is magán viselő autó minden jel szerint részben vásárolt, részben pedig korábbról maradt megoldásokból épült.

A karosszéria, amelyen azért kialakítottak a BMW-kére emlékeztető dupla hűtőnyílást elöl, a Dallara szabvány megoldása, egy a négy engedélyezett egyen-versenygép közül, amelyet bizonyos mértékben azért mindenki személyre szabhat. A BMW számára a Dallaránál állítólag külön kis mérnökcsapat fejleszt, de a technika nagy részén nem változtatnak ők sem, hisze a váz, a futómű, az alkatrészek nagy része csak olyan lehet, ahogy azt a versenyszervezők már rögzítették a szabályokban.

A Dalara amúgy ígéretes partner: a Cadillac az ő karosszériáikkal vert ronggyá mindenkit az IMSA sorozatban az elmúlt öt év során, ami azt jelzi, hogy otthon vannak a kategóriában.

A motor itt persze a BMW fejlesztése, de úgy hallani, ez sem új konstrukció, hanem a DTM versenyautók számára kifejlesztett négyliteres V8-as blokk, két turbófeltöltővel. Mivel az LMDh kategóriában a hibrid alrendszerrel együtt 500 kW, azaz 680 lóerő a legnagyobb megengedett teljesítmény, a turbós V8-as egyáltalán nem lesz túlerőltetve: a 170 lóerőnél literenként, amit leadhat, némely utcai turbómotor is többet tud.

A BMW prototípusának tesztprogramja hivatalosan július 25-én indul, az első éles bevetés pedig 2023 februárjában lesz Daytonában. Le Mans-ban 2024-ben indulhat a BMW, kifejezetten sűrű mezőnyben: addigra az Acura, az Alpine, az Audi, a Cadillac, a Ferrari, a Lamborghini, a Porsche, a Peugeot és a Toyota versenyautói is túl lesznek a fejlesztési perióduson, így olyan zsúfolt rajtrács jöhet össze, mint utoljára talán 1999-ben. Abban az évben a BMW-nek jött össze a győzelem – nagy kérdés, hogy ezzel az autóval összejön-e az ismétlés.