A Nardone nevű, francia cég első nagy projektje a Porsche 928-as újraélesztése, korszerű stílusban: azt ígérik, 2024-ben elkezdik a gyártást is.
Úgy néz ki, hogy eredeti 928-asokat használnak majd a korszerű változatok alapjául, de ahol csak lehet, átalakítják az eredeti megoldásokat. A modern 928-as hosszabb, és egyértelműen szélesebb is, mint bármelyik gyári változat. A lámpákat is teljesen újragondolták: hátul az autó teljes szélességében világító, LED-es megoldást használnak. A kerekek ugyan hasonlítanak a Porsche által használtakra, de 16 helyett 18 hüvelykesek.
Emellett az autó belsejét is alaposan átalakítják. Modernebb műszerfal kerül bele, és a Porsche PCCM nevű rádiója, amelyet kifejezetten a régebbi autókhoz kínálnak: ez a hagyományos egy DIN-es szabvány rádiók helyére építhető be, de színes LCD kijelzőt és okostelefon-integrációt kínál.
Úgy néz ki, a hajtáslánc alapvető felépítésében nem változik, itt is V8-as szívómotort alkalmaznak, a hátsó tengely elé épített manuális sebességváltóval. A motor azonban erősebb lesz – a legerősebb gyári változat 350 lóereje helyett 400 lóerőt ígér a Nardone – a váltóházba pedig hatfokozatú áttételsor kerül az eredeti ötsebességes helyére. Emellett lecserélik a fékeket is, nagyobb tárcsákat alkalmazva, a futómű pedig változó csillapítású rugóstagokat kap.
A Nardone egyelőre az igények felmérésénél tart: a terveket az épp most zajló Milan Design Weeken mutatták be, a hónap végén pedig a Goodwood Festival of Speeden is kiállítják ezeket. Árat egyelőre nem mondtak, de az átalakítás mértéke alapján biztos, hogy euróban hat számjegyű összegre lehet számítani, alsó hangon.