A Stellantis kiszáll az Európai Autógyártók Szövetségéből

2022.06.14. 14:50

A Stellantis nem igazán indokolta a döntést, csak annyit jeleztek, hogy az év végével megszüntetik az ACEA tagságukat, és maguk igyekeznek felelni a jövő mobilitása kapcsán fellépő kihívásokra.

tavares stellantis

A cégcsoportot vezető Carlos Tavares azt is megígérte, hogy a jövő évtől saját mobilitási fórumot szerveznek, ahol igyekeznek majd megvitatni a jövő megfizethető, tiszta és biztonságos közlekedésével kapcsolatos kérdéseket.

A kilépés mögött sokan azt sejtik, hogy a Stellantis elégedetlen az ACEA által kifejtett lobbitevékenységgel. Tény, hogy a szervezet erőfeszítései nem akadályozták meg, hogy az Európai Parlament lényegében betiltsa a szénhidrogéneket égető személyautók forgalmazását 2035-től. Ez pedig az európai autógyártók középtávú üzleti kilátásait kifejezetten bizonytalanná teszi. Az Európai Parlament ugyan tárgyalt egy javaslatot, amely az új autók szén-dioxid-kibocsátását 100 helyett 90%-kal csökkentette volna - emögött sokan az ACEA lobbitevékenységét sejtették - de ezt a képviselők elutasították.

Tavares korábban az ACEA elnöke is volt, ebben a pozícióban a BMW-t vezető Oliver Zipse váltotta 2019-ben. Az ACEA egyelőre annyit jelzett, hogy tiszteletben tartják a Stellantis döntését, és sajnálják a távozását, de továbbra is igyekeznek betölteni eddigi szerepüket, és az európai autógyártás erőteljes, közös hangjaként fellépni.