Giga-segéllyel próbálják menteni az orosz járműipart

2022.06.19. 06:35

Vlagyimir Putyin a héten arra utasította a kormányát, hogy gyorsan terjesszenek elő olyan intézkedéseket, melyekkel támogathatják az ukrajnai invázió óta az összeomlás felé sodródó orosz autóipart. A nyugati szankciók hatására az orosz autóeladások májusban 83,5 százalékot estek vissza, vagyis ötödére zsugorodott az orosz piac.

Korabeli reklámfotó a 2105-ösről
Korabeli reklámfotó a 2105-ösről

Az első javaslattal Denis Manturov ipari és kereskedelmi miniszter állt elő, miszerint Moszkva 143 milliárd forintnak megfelelő összeget különít el az autók iránti kereslet fellendítésére. Ennek a felét az autóhitelek újraindítására fordítanák, a másik részét pedig kedvezményes lízingszerződések támogatására, valamint benzines és elektromos autók ártámogatására költenék.

Bár az orosz autóipar ezáltal jelentős támogatást kap, nehéz lesz pótolniuk a kieső importot, ugyanis az egész ágazat erősen függött a nyugati beszállítóktól. Így jutottak oda, hogy a legnagyobb gyártó, a Kamaz például a 90-es évek technológiájához nyúl vissza, amit megpróbálnak továbbfejleszteni. A Lada pedig elkezdte az egyszerűsített autók gyártását, ami azt jelenti, hogy akár Euro 0-ás normának megfelelő motorral, ABS, ESP és légzsákok nélküli autókat is gyárthatnak.

És mit jelent a magyar népléleknek a Lada? Ezt nézd meg: