2022.06.27. 15:35

Az autóipari trendek jó ideje abba az irányba mutatnak, hogy a kézi váltó elkezdett kikopni, és egyre inkább a különböző automaták veszik át a helyét. Az, hogy a Mercedes például jelezte, hogy kivezetik a manuálist a kínálatból, még nem annyira meglepő, de jóval drasztikusabb változásnak ígérkezik, ha a Volkswagen-csoport is megteszi ugyanezt. Igazán meglepő ugyanakkor az volt, amikor a BMW sportrészlegének, az M divíziónak az alelnöke fejtette ki, hogy a kézi váltó halott. Most szintén az M részlegtől, ám annak első emberétől hallhatjuk ennek az ellenkezőjét.

1019788

Frank van Meel ugyanis azt találta mondani, sőt ígérni, hogy életben tartják a manuális kapcsolású sebességváltókat. Ezt pedig azért határozták el, mert úgy látják, van még igény rá, például az eladott M2-esek 50 százalékát kézi váltóval rendelték meg az ügyfelek. Azt azért tegyük hozzá, hogy nyilván ez az arány is viszonylag alacsony ahhoz képest, hogy itt tényleg egy élményautóról beszélünk.

Van Meel hozzátette, hogy műszaki szempontból sok érv nem szól a kézi váltó mellett, ugyanis szerinte nehezebb, lassabb, és még többet is fogyaszt vele az autó, mint automatával. De a rajongók közül sokan még mindig ragaszkodnak hozzá, egyfajta szimbolikája van: uralják a gépet, meg tudják szelídíteni a vadállatot. Ezt az élményt pedig nem akarják elvenni tőlük. Némiképp talán meglepő lehet, de a manuális M2-esek fő piaca az Egyesült Államok.

1

A BMW-nél egyébként javában dolgoznak az új M2-esen, és ha már a váltóról esett szó, a 450 lóerős, hathengeres turbómotorhoz hatgangos kézit vagy nyolcfokozatú hagyományos automatát lehet választani, a duplakuplungos fejlesztését egyelőre felfüggesztették. A bemutatót még idén megtarthatják, de a piaci bevezetésre már csak 2023-ban lehet számítani.