Rekordot futott Goodwoodban, gyártásba vinné autóját a McMurtry

2022.06.27. 11:14

Egy hete írtunk először a McMurtry fura versenyautójáról, az elektromos Spérlingről, amely leginkább egy zsugorított batmobile-ra hasonlít. Azzal a nem titkolt céllal készítették el az egyedi gépet, hogy megdöntsék vele a goodwoodi Festival of Speed hegyi felfutójának rekordját. Az eddigi csúcsot a Volkswagen ID.R futotta meg egy edzésen, a 39,9 másodperc azóta megközelíthetetlennek bizonyult.

Egészen mostanáig, ugyanis a rövid ideig még a Formula-1-et is megjárt Max Chiltonnal a kormány mögött a Spérling közel egy másodpercet, egészen pontosan nyolcvankét századot vert rá az ID.R idejére, és 39,08-cal állított fel egy még meggyőzőbb rekordot. Sőt, a Volkswagen ugyebár edzésen futotta azt a bizonyos 39,9-et, a hivatalos Timed Shootout rekord sokkal régebb óta volt érintetlen: azt a 41,6 másodpercet még 1999-ben állította fel Nick Heidfeld a Formula-1-es McLaren-Mercedes MP4-13-mal, Mika Häkkinen világbajnoki versenygépével. Most ez is megdőlt.

A sikeren felbuzdulva aztán Thomas Yates, a McMurtry ügyvezetője megerősítette az Autocarnak, hogy hamarosan szériamodellt faragnak a most még csak egyedi versenygépként létező Spérlingből. Teljesítményben nem lesz majd messze egymástól a két variáns, ami azt jelenti, hogy az utcainál is két másodperc alatti 0-100-ra számíthatunk – a versenyautó 1,5 alatt van 60 mérföld per órán, azaz 96 km/h-n. Megtartják a leszorítóerőt fokozó ventilátorokat is, de azokat csak versenypályás üzemmódban lehet majd használni.

Azt is hozzátette azért a szakember, hogy nyilván nem ezzel a kocsival lesz a legkellemesebben abszolválható egy-egy fekvőrendőr, de nem is ez a cél. Helyette egy kompakt és nagyon élvezetesen vezethető villanysportkocsit kínálnak, amellyel bármely pályanapon a leggyorsabbak között lehetünk. Már persze nem konkrétan mi, hanem az a néhány szerencsés és tehetős vevő, akik rátehetik a kezüket egy-egy példányra a várhatóan erősen korlátozott darabszámú autóra, amelynek ára is hét számjegyű lesz, nyilván nem forintban, hanem fontban.

Fotók: McMurtry Automotive