Bemutatták a Ford alapú Volkswagen Amarokot

2022.07.07. 16:15

Sok-sok előzetes után végre megmutatták a Volkswagen Amarok második generációját, amelyet már a Ford gyárt majd, a Ranger gépsorain. A rokonságot persze igyekeztek elfedni, de a spórolás fontosabb volt: az ajtók, az ablakok és a tető felismerhetően a Rangeré, csak a sárvédőíveket, és az autó orrát tudta testre szabni a VW formatervező részlege.

Az egyik markáns eltérés a szögleteshez közelibb sárvédő-kialakítás: úgy látszik, ezt szánták az egyik olyan részletnek, amely kapcsolatot teremt az első generációval. Ilyen a vízszintes vonalak által uralt hűtőrács, és az élesen végződő motorháztető is: ezek azok a formai jegyek, amelyek megkülönböztetik az Amarokot a műszakilag azonos Rangertől. A Volkswagen egyébként nem feltétlenül vonzóbb, vagy érdekesebb a Ford változatnál, ahhoz viszont eléggé eltérő karakterű, hogy önálló konstrukciónak vélje az avatatlan szemlélő.

Az előző Amarokhoz képest 17 centit nőtt az autó tengelytávja, viszont a teljes hossz alig tíz centivel nőtt, mivel kisebbek az új modell túlnyúlásai. A nagyobb tengelytáv állítólag a kabin térkínálatában is tetten érhető, a rövidebb túlnyúlások pedig terepen jöhetnek jól. Az új Amarok változattól függően 1-1,16 tonna teherbírású, vontatni pedig 3,5 tonnáig lehet vele.

A motorválaszték természetesen teljes egészében a Fordtól érkezik: a négyhengeres, kétliteres dízel 150, 170 és 209 lóerővel, a háromliteres V6-os dízel pedig 241 vagy 250 lóerővel lesz elérhető – nyilván piaconként változik majd, hogy mely motorokkal lesz elérhető a típus. A csúcsváltozat viszont benzines lesz: a 2,3 literes, turbós Ford négyhengeres 302 lóerős változata kerül bele. Állítólag lesznek manuális váltós kivitelek az olcsóbb Amarokok közt, de a 200 lóerőnél nagyobb teljesítményűekbe egységesen a Ford tízfokozatú automatáját építik be. Összkerék-hajtásból is többféle készül, a munkaváltozatokhoz kapcsolható, a drágább modellekhez állandóan működő rendszert kínálnak.

Az első Amarok nem lett akkora sláger, mint egykor remélték: 12 év alatt összesen 830 ezer példányt gyártottak belőle. Nyilván ez is magyarázza, hogy a VW nem maga fejlesztette az utódot, inkább a Ford műszaki alapjait hasznosították. Az első generációs Amarok egyelőre gyártásban marad Argentínában, ahol a legegyszerűbb változatokat készítették, ezek azonban csak Latin-Amerika egyes országaiban maradnak elérhetők. Az új modell Európában várhatóan az idei év végétől válik elérhetővé.