Vennél 2,5 millióért F Astrát? És ha szinte új?

2022.07.19. 16:26

A napokban a Facebookot pörgetve futottam bele egy megdöbbentő F Astra hirdetésébe. De hogy kerül egy mondatba a megdöbbentő és az F Astra? Meg különben is, mi lehet olyan izgalmas egy F Astrában? Hát az, hogy ez itt konkrétan vadiúj állapotban van és összesen 23 ezer kilométert futott, pedig a legelsők között készült, 1992-ben.

A hirdetésben a tulaj úgy hivatkozik rá, hogy egyrészt időkapszula, másrészt pedig guruló múzeum, és ezekkel nem is igazán lehet vitatkozni. A sztorijáról azt lehet tudni, hogy egy bácsié volt az autó, aki újonnan vette, tőle pedig a családja megörökölte, akik nem használták. Innen került a jelenlegi tulajdonosához, aki Opel szervizben dolgozik 25 éve, és saját magának vette az Astrát pár éve, most azonban mégis az eladás mellett döntött.

Érdemes végigpörgetni a képeket, mert ilyen állapotú F Astrát egyszerűen lehetetlen találni, ez gyakorlatilag még mindig egy új autó. Minden egyes alkatrésze kopásmentes és eredeti, a tulaj leírása alapján még a gyári Michelin MXT gumik vannak rajta. Utóbbiak nyilván cserések lennének már, de az eredetiségre rátesznek egy újabb lapáttal. Rozsdának nyoma sincs sehol, sőt, az autó alján állítólag még a gyári viaszos bevonat is ott van. Még az ablaktörlőkar gyári védőborításának a maradékai is megvannak.

Se karcok, se törés, se szakadás. Ha 500 kilométert mutatna az órája, az is lazán hihető lenne. Bár az Astra élete legnagyobb részét egy garázsban, letakarva töltötte, hogy óvják minden külső behatástól, szervizelni még így is kellett, ami nem is maradt el soha. Pár apróságot is ki kellett cserélni, de a jelenlegi tulaj ügyelt rá, hogy lehetőleg csak gyári új alkatrész kerüljön bele, hogy ne csorbuljon az Astra eredetisége.

Az Astra egyébként szentgotthárdi gyártású és teljesen belépő felszereltségű, vagyis GL. A saját piros kombim gyári számlája alapján tudom, hogy erre a normál esetben villámgyorsan matt rózsaszínné fakuló pirosra úgy hivatkoztak, hogy brillantszín, és még extra pénzt is elkértek érte 1992-ben. Ránézésre ezen kívül ez se tartalmaz semmi extrát, ahogy a motortérben is az 1,4 literes – C14NZ központi injektorral és letaglózó 60 lóerővel – alapmotort csodálhatjuk meg a maga váratlanul portiszta valójában.

A jelenlegi tulaj mindenképp gyűjteménybe szánja az autót egy olyan valakinek, aki később is gondját viseli majd. Az OT vizsga annyira adja magát, hogy óriási ziccert hagyna ki, aki elmulasztja, hiszen ez az Astra praktikusan még új, és utángyártott alkatrész se sok akad benne. Ezek után talán nem olyan meglepő, hogy nem csak az állapotával, hanem az árával is felfelé lóg ki a többi F közül: 2,5 milliót szeretne érte a tulaj, ami még az állapot ismeretében is meredeknek tűnik. Közben meg az is igaz, hogy ez egy reprodukálhatatlan valami, mivel nem felújított, hanem ennyire újként maradt meg 30 év után is.