Amerikába mehet a Seat luxusmárkája

2022.07.22. 13:36

A Cupra roppant fiatal márka, 2018-ban választották le a Seatról annak reményében, hogy célzottan prémium palettával magasabb profitra tehessenek szert. A Volkswagen anyacégnek a jelek szerint nagy céljai vannak vele - ezzel együtt még a Seat márka eltűnése sem kizárt -, most az Európán kívüli terjeszkedés egy komoly lépését lengették be.

1

A Cupra eddig főleg Európában volt jelen, ez évtől kezdve azonban az ausztrál piacon is elérhetőek lesznek a spanyol márka modelljei. A Cupra vezérigazgatója, Wayne Griffith is egy Sydney-ben tett látogatás alkalmával beszélt a további tervekről: eddig az öreg kontinens mellett Dél-Amerikában, azon belül is Mexikóban, Chilében és Kolumbiában voltak erősek, de rövid időn belül globális márkává szeretnének válni. 

A Cupra ausztráliai bevezetése komoly lépés a fenti cél felé: az ország fejlett, komoly vásárlóerővel és nyugati igényekkel bíró piac, ezért ugródeszkaként szeretnék használni a terjeszkedés következő fokozata, különösen az Egyesült Államok felé. Egyelőre nincs eldöntve semmi, de a lehetőségek és a helyi feltételek felmérése már megkezdődött.

Az USA a világ egyik legpotensebb piaca, így ha ott sikerül megkapaszkodniuk, a márka nagyjából biztonságban tudhatja magát. Ez természetesen felveti a másik óriási piac, Kína lehetőségét, de Griffith válaszából úgy tűnik, az anyacég már leosztotta a lapokat: “A Volkswagen csoport elég dominánsan képviselteti magát (Kínában) a meglévő márkák között. Erős pozícióik vannak az Audival, a Volkswagennel és a Skodával. Tehát Kínába menni? Egyelőre nem. Az Egyesült Államok a prioritás."

Forrás: Drive