Fittyet hánynak a bolygó jövőjére az elektromos autót vásárlók

2022.07.28. 10:02

Noha az elektromos járműveket sokan a károsanyag-kibocsátás csökkentésével és a bolygó megmentésének eszközeiként tartják számon, a svéd Polestar autógyártó megbízásából készült tanulmány szerint az amerikai sofőrök több mint felét (55 százalék) ez egyáltalán nem érdekelte, amikor elektromos járművet vásároltak. Az összesen 5086 amerikai sofőr válaszain alapuló kutatás tehát állítja: az elektromos járművek Földre gyakorolt hatásai nem sokat számítanak a fogyasztók számára.

5

„Az elképzelést, mely szerint a luxust a motorháztető alatti dolgok határozzák meg, mára felváltotta a zökkenőmentes csatlakoztathatóság, a meglévő digitális ökoszisztémába való integráció, valamint a jó felhasználói élmény” – közölte Gregor Hembrough. A Polestar észak-amerikai részlegének vezetője hozzátette, az emberek elektromosautó-vásárlása mögött tehát több rejtőzik, a gyártó fókusza ezért a járműveibe épített technikában van, hogy a vásárlók mindent megkaphassanak egy környezetbarát csomagban.

Bár a felmérés válaszadóinak többsége nem nevezte meg a környezettudatosságot szempontként egy új autó vásárlása esetén, az adatok jól tükrözik, hogy azt a fiatalabb vásárlók azért figyelembe veszik. Emellett kiderült az is, hogy a Z-generációba tartozó megkérdezettek 12 százaléka az összkép alapján vásárolna mondjuk egy 2022-es Polestar 2-t, míg ez az arány az idősebb generációk (millenárisok, boomerek) esetében 2-3-szor magasabb volt.

A kutatás arra is rákérdezett, hogy az elektromos autóval rendelkezők számára mennyire volt fontos a márkaimázs. Kiderült, a 25-41 éves millenárisok 57 százalékának döntésében komoly szerepet játszana a brand, míg az 57-74 éves boomerek mindössze 28 százalékának lenne ez fontos. Érdekes, hogy az összes válaszadó körülbelül 46 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nyitott volna egy induló márka járműveinek megvásárlására, ami aggasztóan alacsony eredményt jelent egy olyan vállalat számára, mint a Polestar, amely a Porschéval próbál versenyezni. 

A felmérés rámutatott: az elektromos járművek megvásárlásának okaként azok környezetre gyakorolt hatása mellett a megkérdezettek 48 százaléka az üzemeltetési költségek terén jelentkező megtakarítást, míg 30 százalékuk a teljesítményt említette  meg. Emellett kiderült az is, hogy az elektromos autókkal kapcsolatos legnagyobb akadálynak a válaszadók többsége a töltők hiányát jelölte meg. Ötből hárman azonban az elektromos járművük megvásárlása után több töltőállomást fedeztek fel a városukban, mint előtte.

Végül jókora, 40 százalékos arányt képviseltek azok a válaszadók, akik szerint az elektromos autók információs rendszerére való könnyű átállás lehetősége nagy szerepet játszott a váltásukban. A Polestar Google-alapú felhasználói felülete ugyanis meglehetősen egyszerűen használható, és nagyszerű utazástervezést kínál, ami segíthet a márkának abban, hogy a jövőben minél több vásárlót győzzön meg az elektromobilitás lehetőségéről.