Vörös Kód Shelby-módra: ikerturbós Mustang 1318 lóerővel

2022.08.24. 17:03

A Ford elvileg szeptemberben mutatja be az új Mustangot, de a Shelbynél addig sem tétlenkednek: Hiszen miért ne lehetne még feljebb pumpálni az aktuális modell teljesítményét? A GT500 alapjain álltak elő a Code Red elnevezésű, limitált szériás bestiával. Maga a név nem teljesen új, 2008-ban már láthattunk így keresztelt tanulmányt, de azt akkor nem vitték gyártásba. Most viszont itt a Vörös Kód.

A legfontosabb változás, hogy az 5,2-es V8-asról ledobták a kompresszort, helyette két turbófeltöltővel fújták meg a Voodoo nyolchengerest. Beszereltek módosított dugattyúkat és hajtórudakat, Ford Performance olajszivattyút, Fathouse Performance intercoolert, a célnak megfelelőbbre cseréltéka benzinpumpát, a befecskendezőket, és a levegőszűrő sem maradt érintetlen.

Az eredmény így valamivel több mint 1000 lóerő, valamint 1058 newtonméter, de E85-tel állítólag ennél is többet, akár 1318 lóerőt és 1356 Nm-t is képes leadni a Code Red. A futómű elöl-hátul állítható magasságú, kívülről pedig a szélesítések, a 20 colos kovácsolt alumínium felnik, szénszálas elemek és a különkiadásra készített emblémák segítenek beazonosítani az autót. Bent bőrkárpitozást találunk, hátsó üléseket viszont nem – azokat kidobták a Shelby szakemberei.

A tervek szerint mindössze harminc darab Code Redet építenek (2020-as, 2021-es és 2022-es évjáratú autóból is 10-10-et), egyenként 210 ezer dollárért, azaz bő 86 millió forintért. Csakhogy erre még az alapul szolgáló GT500 ára is rájön, ez hozzávetőleg további 33 millió forintnyi dollárt jelent.