Három villanyautót mutatott be a Jeep

2022.09.09. 06:04

A Stellantis ernyője alá tartozó Jeepet is lassan utoléri az elektromosítás, tervek szerint 2030-ra az amerikai kínálat fele, Európában pedig az összes Jeep elektromos lesz. Ennek az átalakulásnak a részeként most három villany-Jeepet is bemutatott a márka: a Wranglerből ihletet merítő Recont, a közepes Wagoneer S-t és a kisebb méretű Avengert.

A három modell közül a Reconban maradt meg leginkább a márka DNS-e: a tervezők továbbvitték a Wranglerre jellemző dobozformát, és a hatótáv helyett a terepezést tartották fő szempontnak. Az autónak értelmezhető terepszögei vannak, elektromos differenciálzárral és terepgumikkal szerelik, védőlemezek borítják az alját, valamint - igazi jeepes részlet - az ajtók is leszerelhetőek. Ennél több műszaki részletet nem árultak el róla, annyit lehet tudni, hogy a Stellantis STLA Large platformjára épül.

A nagy mennyiségben értékesíthető városi terepjáró szerepét a közepes Wagoneer S kapja, ezt tükrözi az autó kifinomultabb formaterve, a tetőspojler és a kivilágított hűtőrács/panel sem kimondottan terepes kiegészítő. Túl részletesen ennek kapcsán sem szóltak a hajtásláncról, azt viszont elárulták, hogy 600 lóerő körüli teljesítményt, 3,5 másodperces 100-as sprintet és 400 mérföldes (640 km) hatótávot szánnak neki. Nem összekeverendő a jelenleg is kapható benzines Grand Wagoneerrel, amelynél az S egy kategóriával kisebb. 

A három típus közül az Avenger lesz a legkisebb, hírek szerint a jelenlegi Renegade-nél is kisebb, hatótávja azonban a nagyobb testvérhez hasonlóan 640 km körül alakul. A Reconnal és a Wagoneer S-szel ellentétben, amelyek Amerikában készülnek, az Avengert Lengyelországban gyártják, Európába, Japánba és Dél-Koreába szánják. Érdekessége, hogy ez lesz a Jeep első teljesen elektromos modellje, jövő év elején már forgalomba is kerülhet, míg a Recon és a Wagoneer S gyártása is 2024-ben kezdődhet.