Miniatűr villanyautóra sem feltétlenül kell tető

2022.09.09. 18:01

A kínai mini villanyautók száma közelíti a végtelent, ezek többsége egy kaptafára készül: aprók, dobozok, gyengék és olcsók. A Wuling most nem a mennyiséget, hanem a karosszériatípusokat bővíti: piacra dobták a legnagyobb példányszámban készülő modelljük nyitott tetős változatát, a Mini EV Cabriót.

Míg a normál verzióban hátul két plusz ülésnek is jutott hely, a kabrióban ezt a részt lehajtott állapotban a vászontető, valamint a két bukókeret foglalja el, a csomagteret belülről egy cipzáras ajtón keresztül lehet elérni.

A beltér ettől eltekintve megegyezik a sima Mini EV-ével: egyszerű lekerekített formák, digitális műszeregység, a beltér színsémája fehér vagy vörös, a tetővászon pedig alapból fekete, extraként vörösben is kérhető. Jópofa részlet a pedálokon lévő plusz és mínusz jel, a megoldás hajaz a Volkswagen ID sorozat "play" és "pause" ikonjaira.

Az autót egy 41 lóerős és 110 Nm nyomatékú villanymotor hajtja, csúcssebessége 100 km/h. A 26,5 kWh-s akkumulátorból a kínai CLTC mérési ciklus szerint 280 kilométernyi hatótávot facsar ki, ami 20-szal kevesebb a normál változaténál. A kabrió life-style felára nagyjából 10 ezer jüan, így az autóért kis híján 80 ezer jüant (4,5 millió forint) kérnek,  de a Wuling szerint ezzel együtt is érkezett vagy 113 ezer foglalás az autóra.