43 éve parkolt a garázsban ez a BMW, 981 millióért adták el

2022.10.04. 15:02 Módosítva: 2022.10.04. 15:03

Az amerikai piacra szánt 507 Roadsterből összesen 252-öt adott el a BMW 1955 és 1959 között, a modellt pedig Elvisen kívül kevesen engedhették meg maguknak, mivel kétszer annyiba került, mint egy Jaguar XK150, vagy akár egy Corvette. Venezuelába eredetileg 13 került, ez a példány pedig egy philadelphiai garázsban is pihent, bő negyven évet.

A gyűjtők kedvelik az erős történeteket, a BMW 507 pedig a háború utáni amerikai aranyélet egy olyan ritka és szép kelléke, hogy egy-egy különleges példányáért sokan hajlandók felárat fizetni. Ezért is érhette el a végső licit a $2,315 millió dollárt -  cikkünk megírásának pillanatában kb. 981 millió forintot - ennek a 1957-es, korai második szériás autónak az árverésén, amit a Bonhams tartott Rhode Islanden.

A BMW sosem gyártott elég dedikált sportautót. Más kérdés, hogy az ötvenes években még szerettek volna több 507 Roadstert eladni, csak épp nem találtak rá elég tehetős érdeklődőt. A forradalminak számító modell eredetileg az osztrák származású importőr, Max Hoffman ötlete volt, aki a Mercedes-Benz 300 SL sikerén felbuzdulva gondolta, hogy a BMW-vel is menni fog a trükk.

A roadstert az 502 rövidített alvázára építették, alumínium karosszériáját pedig a magát főnemesnek tituláló Albrecht von Goertz tervezte. Motorja egy 3.2-es V8 szintén alumíniumból, 150 lóerővel. Így 1280 kilónál megállva 200 km/h végsebességet ígért a BMW 1956-ban, a 9000 dolláros listaár mellé, ami magasabbra csúszott, mint a jól ismert konkurens Mercedesé.

Az 1957-ben gyártott, 70059-es számú autó újonnan silverblau színben hagyta el a gyárat, hogy aztán az Amerikából Venezuelába vándorolt Lester Stebbins garázsában landoljon, egy 300SL Gullwing és egy Ferrari 250GT mellett. A forró klíma miatt Jaguar hűtőventillátorral szerelték, majd fehérre festették, mivel Caracasban rótta köreit.

1961-ben Stebbins Torontóba költözött az 507-esével együtt, majd eladta az autót egy Jack Kroch nevű fickónak, aki 1979-ben a ma is látható Pontiac-kékre fújatta azt.

A Bonhams kutatása szerint Kanadából a philadelphiai BMW 507 gyűjtő testvérpár, bizonyos Herman és Gerhard Bold mentették ki, akik 22 ezer dollárt fizettek az autóért. Nekik ekkor volt már egy másik, újonnan vásárolt zöld, valamint egy roncstelepről mentett, csúnyán kiégett harmadik 507-esük is.

Boldék ugyan gondos olajozás után tették fedél alá a kék 507-est, mégis parkolni hagyták 43 éven át. A 70059-es új tulajdonosa ennek most csak örülhet, majdnem 2,5 millió dollár kicsengetése után.