Végy egy óriási Bentley-t és hizlald még nagyobbra

2022.10.26. 06:02

Beindult a Bentayga EWB gyártása Creweben, a sofőrrel járók legnagyobb örömére. A Bentley SUV vásárlóinak negyven százaléka a hosszított luxusterepjárót választja a bejelentés óta, hiszen ha már malac, legyen kövér is.

Bentayga EWB SoP - 1

Volt egyszer a Bentley Mulsanne. Emlékeznek még rá? Kézzel készült, a régi 6¾-literes blokkra épülő biturbó V8-cal, és bár nem volt annyira sikeres, mint a Rolls-Royce Phantom, azért így is volt megjelenése. Aztán az emissziók miatt kivezették a motorját az egyedi platformjával együtt, és a 2020-as Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner után nem maradt más hátra, mint a Bentaygából csinálni valami hasonlóan drágát.

Egy luxusszedánt sosem válthat ki egy SUV, a Bentayga pedig nem is mai csirke már, hiszen 2015-ben vezették be, az Audi Q7 és a Porsche Cayenne rokonaként. Természetesen belefér a W12-es motor, ám mivel a néhai Ferdinand Piëch büszkesége sem élte túl a legújabb környezetvédelmi normák támadását, a nyújtott tengelytávú Bentayga EWB a négyliteres duplaturbós V8-cal és 542 lóerővel került gyártásba. Így néz ki az első:

Mi más is lehetne a fényezése, mint a bézs egy árnyalata, tippem szerint épp a Rose Gold. Bárhogy is, a helyzet az, hogy a Bentley-vásárlók közel negyven százaléka választja a Bentaygát, és közülük is negyven százalék, szóval majdnem a vásárlók fele dönt az EWB, tehát a legnagyobb verzió mellett.

Hogy mit is kapnak a pénzükért? Természetesen a mezei Bentaygákhoz képest 18 centiméternyi extra lábteret, és opcionálisan háromüléses 'Airline Seat', tehát a magánrepülőgépekre hajazó elrendezést is. A négyüléses és ötüléses konfigurációk mellett új még a 4 + 1 beltér opció, hátul egy lehajtható középső üléssel.

A repülős hangulatot a negyven fokban dönthető, klimatizált és a végtelenségig állítgatható főnöki szék garantálja, természetesen fűtött könyöklőkkel mindkét oldalon. Ettől még nem egy Mulsanne, csupán egy hosszabb SUV a Volkswagen MLB Evo platformján. Cserébe jár vele 770 Nm nyomaték is, hogy 4.5 másodperc alatt lehessen százon, és tömegét meghazudtolva meg se álljon 290 km/h alatt. Onnan meg...nagy fékek.