Elkelt a Dunába esett Tesla: egymásra licitáltak a vevők

2022.11.03. 09:26

Alig egy napig volt csak fent a használtautós oldalon és már el is kelt az ország talán leghíresebb Teslája: a Model X, mint mi is megírtuk, Tökölnél gurult a folyóba, majd némi ringatózás után elnyelték a habok.

A Tesla Model X alig egy hete került fel a hasznaltauto.hu-ra, így nem csak a leghíresebb, de a legolcsóbb eladó hazai Tesla címét is megszerezte: 8,4 millió forintért hirdette az autót a tulajdonos megbízottja. Nos, a vízkáros, sérültként hirdetett autó már nem található meg az oldalon, ugyanis lecsapott rá egy vevő. Információink szerint meglehetősen nagy volt az érdeklődés a kocsira, gyakorlatilag alig néhány órával a hirdetés felkerülése után már csörgött is a telefon, majd el is kelt a kocsi, ráadásul a meghirdetettnél drágábban sikerült eladni. De vajon mire kellhet egy, a Duna fenekét is megjárt Tesla bárkinek?

Nos, ha az akkupakk nem sérült, akkor akár jó vétel is lehet egy ilyen kocsi. A dunai Teslának ugyan néhány karosszériaeleme odalett, a hirdetés képein jól látható, hogy az autó eleje és oldala is kapott ezt-azt a folyó medrétől. Egy Model X akkumulátora ugyanakkor a nemzetközi oldalakon használtan 7-9 millió forintért kapható - ráadásul elég ritka madár -, tehát körülbelül annyiért, mint itt az egész autó. És még ha nem is építik be egy másik kocsiba, napelemmel párosítva felhasználható az energia tárolására.

Ugyanakkor úgy tudjuk, hogy az autó elektromos rendszere alaposan megsínylette a megmártózást, a kocsi teljes javítása akár 10 millió forintba is kerülhet. A legolcsóbb Model X idehaza 20 milliótól indul, igaz, jelentősen többet futott vízkáros társánál. 

Az egyébként a történtek óta sem derült ki pontosan, hogy hogyan is került a Dunába az autó. A szemtanúk szerint a tulajdonos - aki állítólag épp eladni vitte volna a kocsit - a várakozókat kérdezgette, hogy mikor indul a komp, amikor a Tesla hirtelen szolgálatba helyezte magát és huszárosan nekiindult a folyónak, majd némi úszás után elsüllyedt. Mivel a katasztrófavédelemnek nem volt megfelelő alkalmatossága az autó kiemeléséhez, végül egy speciális búvárszolgálat emelte ki az autót, a költségeket teljes egészében a tulaj állta.