2022.11.05. 06:27

Többek közt az eredeti Roadster, az új Roadster, a Cybertruck, az S Plaid Nürburgring, és persze az AC Propulsion 1997 tzero a dedikált generátorával, amivel az egész történet indult. Mindezért most csak Los Angelesig kell menni.

DSC01214

A Petersen Automotive Museum a tematikus kiállítások koronázatlan királya, legújabb dobása pedig nem más, mint egy masszív Tesla kollekció, mellyel elmesélik, hogyan is lett Elon Musk vad ötleteiből az autóipart teljesen felbolygató sikertörténet.

Los Angelesben november huszadikán nyit az “Inside Tesla: Supercharging the Electric Revolution” című tárlat, mely a cég kezdetétől, pontosabban a Kaliforniában kifejlesztett, 1997-ben még AC Propulsion tzero prototípusként ismert Roadster-elődtől vezet végig a Tesla jelenéig, kis kitérőkkel Elon Musk egyéb koncepcióra és vállalkozásaira.

Jöjjön hát a Tesla archívumból annak java, amit eddig biztosan nem láthattunk egy fedél alatt:

Ez az egyetlen megmaradt AC Propulsion tzero a legyártott háromból, mivel a másik korábban működő példány még 2017-ben megsemmisült egy raktártűzben. Mi több, ennek megvan a hatótávnövelő Genset utánfutója is, ami egy Kawasaki benzinmotort rejt generátorként. 

Ez már az első Roadster kicsinyített szélcsatorna modellje 2005-ből, oldalanként nyitott és zárt tetővel egyaránt.

Az utód Tesla Roadster a Lotus önhordó alumínium vázára épült, és 2008-ban került limitált sorozatgyártásba. Az utolsó végül 2012 januárjában készült el.

Ki hinné, de ugyanebben az évben már kész volt a Model X statikus koncepciója is, hiszen 2012 nyarán a Model S is gyártásba került.

Tesla-beltér 2013-ból. Az összkerékhajtású Model S P85-ben várt ez az élmény, 463 lóerő mellett.

2016-ban mutatták be a Model 3 prototípusát, a többit pedig tudjuk, hisz már ott van mindenütt.

Közben persze megszületett a Boring Company is, ám unalom gyártása helyett inkább az alagútfúrásban érdekelt, nagysebességű tömegközlekedési vonzatokkal.

Az új Tesla Roadster ígérete legalább 2017 óta velünk van már, és ekkor született ez a formatervezési makett is. Lotus-alapokról már szó sincs, pedig az Emira platformja igazán remek

A Cybertruck csúszásáról is írtunk már, nem feledve a magyar megrendelőket sem. Ez itt a 2019-es koncepció, ami ugyan bátor, csak éppen sehol sem lehetne legális termék ebben a formában.

És akkor mit mondjak a 2019-es Cyberquadról? Jól fog menni a Cybertruckhoz, az biztos.

Komolyabb teljesítmény az egymilliomodik Tesla 2020-ból, ami pont egy piros Model Y Performance lett. 12 év alatt ért ide a cég, azóta pedig csak gyorsult a gyártás.

Végül ne feledkezzünk meg a tavaly használt Tesla Model S Plaid Nürburgringről sem, ami 7:35.579-öt futott a pályán, hogy aztán a Porsche felszívja magát, és idén nyáron menjen két másodperccel jobbat a Taycan Turbo S segítségével.

A Petersen Automotive Museumban szerepel majd a 2017-es Semi nyergesvontató is, azt pedig nem is értem, hogy a 2003-as, ténylegesen első átépített Lotus Elise Tesla Mule 1-ről miért nem kaptam fotókat. Gondolom, utalás arra, hogy ideje megvennem a repjegyeket.