Méltó utódot kapott a 3.0 CSL?

2022.11.25. 06:04

A BMW sportrészlege, az M Gmbh idén ünnepli 50. születésnapját, amit már több modellel is megünnepeltek, de az igazi durranásnak a 3.0 CSL Batmobil modern utódját szánták. Ahogy azt már korábban is lehetett tudni, az autó egy erősebb, könnyebb és alaposan körbeműanyagozott M4 változat lett.

Az 3.0 CSL előképe egyértelműen a 2015-ös 3.0 CSL Hommage Concept volt, amin sokat finomítottak/butítottak a gyártásérett változatig. A kerékjárati ívvel összedolgozott szárny  a legmeghatározóbb elem, a plusz tetőszárny és a C-oszlop csücskébe illesztett BMW logók az ősre utalnak. A formaterv legjobban sikerült része az orr, bár a polgári M4 elnyújtott veséin nem volt nehéz javítani. Az autó festése kézzel készül, az Alpine fehér és az M-es grafika 6700 plusz munkaórát jelent (ami persze több ember között oszlik meg). 

A "Coupé, Sport, Leichtbau" hármasának megadták a tiszteletet: a normál M4-hez képest kevesebb a hangszigetelés, a hátsó ülések helyére bukósisaktartó került, a lemezek zöme, a tető, az ajtók, a motor- és csomagtértető és a sportülések is karbon erősítésű műanyagból (CFRP), a hátsó dob pedig titánból készült. Mindezzel az autó súly/lóerő arányát 2,9 kg/LE-re sikerült szorítani, ami 1624 kilós össztömegre utal. Ez 76 kg-mal kevesebb, mint az M4 CSL, és 100-zal kevesebb, mint az M4 Competition.

Az autót a márka eddigi legerősebb gyári hathengerese hajtja (560 lóerő; 550 Nm), ami a DTM-ig visszavezethető alkatrészeket is használ (pl. könnyített, kovácsolt főtengely, 3D-nyomtatott hengerfej, versenykörülményekre tervezett hűtés és olajrendszer), és a BMW szerint egészen 7200-ig elforog. A rajongók számára örömteli részlet a hatgangos kéziváltó, amihez retró stílusú, fehér váltógomb jár. A hajtóerőt az aktív M differenciálmű osztja a két hátsó kerék között, az adaptív M felfüggesztés és a szintén M-es karbonkerámia fékek szintén az alapfelszereltségbe tartoznak.

A 3.0 CSL-ből 50 darabot terveznek, és ugyanabban a gyárban készül, ahol a 7-es és a Rolls Royce, a széria legyártása 3 hónapot vesz igénybe. Árat egyelőre nem közöltek, de a korábbi pletykák között mellbevágó összegek szerepelnek. Az autó ennek ellenére egy kerek csomag, külön öröm a kéziváltó, ahhoz viszont kevésnek, a formaterve pedig kuszának tűnik, hogy az ős nevét és a félmillió euró fölötti árcímkét viselje.

A sima M4 Competitionről forgatott tesztünket itt találod: