300-szor próbálta értesíteni a Honda a légzsák miatt meghalt tulajdonost

2022.12.12. 06:05

A Takata-légzsákokat működtető patron az idő előrehaladtával kémiailag instabillá válik, emiatt gyakorlatilag életveszélyes. A sztori régóta ismert, az egész botrányról itt írtunk bővebben, és a gyártók is folyamatosan próbálják értesíteni a tulajdonosokat a cseréről, úgy tűnik, sokszor hiába. 

Kép: Getty Images/Joe Raedle
Kép: Getty Images/Joe Raedle

Összesen majdnem két tucat haláleset köthető a hibás alkatrészhez, nemrég egy 2002-es Honda Accord sofőrjével emelkedett tovább az esetszám, idén negyedszer. A Honda állítása szerint közel 300 alkalommal próbálta értesíteni a tulajdonost, aki 2008-ban vásárolta az autót. "A kísérletek között a bejegyzett címre küldött több mint 40 levél, 230 telefonhívás és 40 email szerepelt." A visszahívási akció 2011-ben indult, azaz 11 év alatt nem sikerült elvégeztetni az ingyenes cserét.

A balesetek többsége nem halálos kimenetelű, eddig hozzávetőleg 400 sérülést okoztak a hibás légzsákok, de az áldozatok száma is azt mutatja, nem szabad kockáztatni. A visszahívás leginkább az Amerikában forgalmazott Hondákat érintette, de további márkák is érintettek, a visszahívási akció több mint 33 millió autóra vonatkozott. Az érintettséget a legtöbb márka oldalán alvázszám alapján lehet lekérdezni.