A tunerek már a Ferrari Purosanguét sem kímélik

2022.12.12. 13:54

A Ferrari szeptember közepén, hosszas várakozás, valamint bizonyos részről rengeteg köpködés után leplezte le története első SUV-jét, a Purosanguét. November végén aztán bejelentették, hogy leállítják az előrendelést, így is annyi igény befutott már hozzájuk, hogy két évet kell várniuk a vevőknek, meg amúgy sem akarják, hogy a hobbiterepjáró leuralja a gyártást, nem mehet a rendes sportkocsik rovására. Akárhogy is, eddig még egyetlen példányt sem szállítottak le, de a német DMC tuningcég máris elkészítette saját átiratát, amely ennek értelmében számítógépes render formájában, és terveken létezik.

Úgy vélték, hogy jó és biztosan gyors is a Purosangue, de hiányzik belőle valami: a csípősség, a fűszer – egyszóval talán a túlzásra gondoltak. Így rittyentettek köré egy merészebb bodykitet, a sárvédők háromcentis szélesítést kaptak légbeömlőkkel, felniből pedig akár 24 colossal is tudnák majd szerelni az autót, csak mert a malomkerék az fontos. Emellett szénszálas hátsó diffúzort, első splittert, és egyéb díszítőelemeket kapott a Ferrari.

Az olasz V12-eshez nem nyúltak, ennek ellenére a 725 lóerő és 716 newtonméter kisebb mértékben változhat, hiszen egy teljesen új titán kipufogórendszert épített hozzá nekik a Zesad GmbH. Ez négy végen keresztül trombitál a gyárinál sokkal hangosabban a világba, de hangereje szabályozható, így vissza lehet venni, ha valaki mégsem akar minden pillanatban feltűnősködni.

A DMC egyelőre az árakat nem közölte, de az biztos, hogy ha valakinek már Purosanguére futja, igazán hozzá tudja majd rakni azt a kis aprót is a tuningra. Más kérdés, hogy mennyire elegáns ez az egész, de régóta tudjuk, a pénz nem mindig párosul jó ízléssel. Akárhogy is, Gajdán Miki kollégánk alaposan kivesézte a Purosangue technikai csemegéit, az erről szóló cikket itt találod:

Fotók: DMC