300-szor próbálta értesíteni a Honda a légzsák miatt meghalt tulajdonost

2022.12.17. 09:45

A Takata-légzsákokat működtető patron az idő előrehaladtával kémiailag instabillá válik, emiatt gyakorlatilag életveszélyes. A sztori régóta ismert és a gyártók is folyamatosan próbálják értesíteni a tulajdonosokat a cseréről, úgy tűnik, sokszor hiába. Összesen majdnem két tucat haláleset köthető a hibás alkatrészhez, nemrég egy 2002-es Honda Accord sofőrjével emelkedett tovább az esetszám, idén negyedszer. A Honda állítása szerint közel 300 alkalommal próbálta értesíteni a tulajdonost, aki 2008-ban vásárolta az autót.

Az Automobilwoche a Skoda vezérigazgatóját, Klaus Zellmert idézve hozta le a hírt, hogy a cseh márka fontolgatja a Kínából való kivonulást. "Nagyon erős a verseny, ezért a helyi partnercégekkel együtt vizsgáljuk a további lehetősegeket."

A téligumitesztek általában nagyon sok szempontot mérlegelnek: milyen gyorsan kopik, mennyire zajos, sokat fogyaszt-e vele az autó. Ezek viszont elvihetik a fókuszt, sokan vannak, akiket egyetlen dolog érdekel: lehet-e normális áron jól tapadó gumit kapni. Ezért újraszámoltuk az eredményt, a lényegre összpontosítva.

Vérmérsékletétől függően eltérő módon, de szinte mindenki egyöntetűen a lelkesedésének adott hangot a Toyota Prius legújabb generációja láttán. A mérsékeltebbek elismerően bólintottak, a hevesebbek csettintettek, a felindulásra hajlamosabbak pedig egyenesen hangos ovációban törtek ki. Teljes joggal, mert az előző generáció már-már emészthetetlenül meghökkentő külseje után az új éppen az ellenpontja. Elegáns, európai szemmel is vonzó, sőt mi több, már-már sportos megjelenésű, így akár az is felvetődik, hogy talán úgy is megy?

Még 2020 októberében vette át a berlini tűzoltóság az első BMW hibrid hajtásrendszerrel szerelt Rosenbauer RT tűzoltófecskendőt. A Berlin belvárosában (Berlin-Mitte) működő tűzoltólaktanyában szolgálatot teljesítő járművet 2022. december 12-én egy balesethez riasztották, majd alig két utcányira a laktanyától a 730 milliós high-tech fecskendő balesetet szenvedett.

Az elektromos teherszállítás kulcskérdés a káros emissziók ellen folytatott harcban, a Volvo Trucks pedig az első gyártó teljes villanypalettával, jelenleg 600-voltos feszültségen operálva. A három pusztító tesztet, tehát a sűrűn előforduló ráfutásost, a durva frontális ütközést, valamint a látványos borulós káoszt a Volvo FM Electric szenvedte el. RIP.