Videón, hogyan törnek az autók különböző generációi

2023.01.04. 15:06

A The Car Crash YouTube csatornánál dolgozók munkaköri megnevezése hivatásos álomtipró lehet. Olyan gyakran sírjuk vissza az autózás közmegegyezéses aranykorát, a kilencvenes éveket, hogy néhány fontos részletről mintha elfeledkeznénk. Szerpentinen kúszó, vagy a siófoki naplementében giccsesen pózoló E30-ak, W202-k, A4-ek, bukólámpás MX-5-ök úszkálnak szemeink előtt, nem a töréstesztjeik eredményei. Erre jönnek ezek a srácok, és büdös zoknival ébresztgetnek édesded álmainkból.

Az alábbi videókban generációnként állították sorba az elérhető törésteszt felvételeket, hogy andalítóan kellemes zenére szoruljon ökölbe a talpad attól, hogyan koppan a tesztbábú feje a vágyott E30 kormányán. Au.

Nosza, tiporjuk egy kicsit a C-osztályt is! A W202-es Mercedest annak idején számos, előremutatónak számító biztonsági fejlesztéssel kínálták. Biztonsági öv előfeszítés, légzsák, sőt, oldallégzsák is volt. Aztán úgy megkapta az EURO NCAP-teszten a két csillagot, mint a huzat. És megnézve a felvételt ez valahogy nem is annyira érthetetlen.

A vizsgáló bizottság úgy értékelte, hogy amikor a W202 alkatrészei beköszönnek a lábtérbe, az egészségtelen hatással van a térd- és csípőízületekre. Mindemellett hiába volt felszerelve oldallégzsákkal, azt állapították meg, hogy az oldalsó ütközés során az ajtó még azelőtt a bábu mellkasának ütközött, hogy azok felfújódtak volna. Ezekkel együtt pedig szinte fáj, ahogy a felvételen az A-oszlop felfelé tolja a tető elejét és a B-oszlop tetején is töri a tetőkeretet, megrövidül és összemegy, mint a harmónika. Nem szívesen ülnék benne nagyobb sebességnél. Ehhez képest jön a következő generációs W203 és már egészen más képet mutat.

Nagyjából ugyanez történt az Audi A4-gyel. Az 1994-es alapmodell hasonlóan gyűrődött, mint a Mercedes, ennek ellenére az autó három csillagot kapott az EURO NCAP-től, bár a harmadikat megjelölték, jelezve, hogy a mellkasi sérülés kockázata elfogadhatatlanul magas, frontális ütközés során pedig pontosan ugyanúgy fennállt a térd és a csípő súlyos sérülésének a lehetősége. Majd jött a következő generáció, a B6, és már egészen más képet mutatott, a legmodernebb változatokról már nem is beszélve. Látványos.

De akad még E- és A-osztály, Golf, Astra és Accord generációkat összehasonlító videó is a csatorna oldalán. Nem is tudjuk. Szerencsére? Itt találod a többit, ha szeretsz szörnyülködni és rózsaszín álmokat a sárba taposni.