Építettek egy hatkerekű Porsche 944-et, te pedig már akarod is

2023.01.19. 06:04 Módosítva: 2023.01.19. 06:04

Nincs mit tenni, ez jó. Márpedig jó munkához idő kell, ez pedig így 1995 és 2021 között épült. Azon túl, hogy egy Audi 200 Turbo tengelyét kapta harmadiknak Panhard rúddal, a motorja egy frissen épített háromliteres négyhengeres a Porsche 968-ból, míg a fix fényszórók a 924 Carrera GT-ről érkeztek. Csak ámulok és bámulok.

34b4b6 2fbc6e6596474025bf049ba868ad4a95 mv2

Német, illetve európai szempontból is fontos részlet, hogy ez nem barkácsolás, hanem egy olyan átépítés, amely megkapta TÜV H-minősítését, mint egyedi Porsche 944 S 6 pickup. Így jogilag oké, és már lehet is vele segíteni a szomszédoknak.

A parkedontheblock.com dobta elém, a nagy munka pedig a 914 Boxergarage nevű német cég csapatát dicséri. És ami hasonlóan nagy, az az ára, talán nem meglepő módon. 175 000 euró, tehát 70 millió forint. Tudnék érvelni amellett, hogy egy gyűjtőnek miért érheti meg még ennyiért is.

Gyári Porsche-narancs fényezés, Continental Orange néven. Bőr belső fűthető ülésekkel. Tölgyfa borítású, 205 centi hosszú rakodótér és dedikált láda a kivetető targatetőnek a harmadik tengely felett, ami nem hajtott ugyan, de fékezett, és KW coilover gátlókkal és Panhard rúddal garantálja a Porsche kanyarodást, valamint az egyenletes gumikopást.

Frissen épített, 1200 kilométert futott háromliteres Porsche motor mellé a gyári manuális váltó és 17-colos 993 Turbo BBS felnik 205/50 és 255/40 gumikkal. Tolatókamera a vontatáshoz, ha esetleg úgy alakul, hogy a pickup önmagában nem elég.

Levehető platóajtóval szinte végtelen a felhasználási lehetőség.

A többi részletet közelebbről, vagy legalább nagyon felbontású képeken kéne megvizsgálnunk, de ha TÜV rábólintott, talán bízhatunk benne, hogy ez nem véletlenül készült 26 éven át. 2500 munkaóra leosztva évi 96-ra jön ki, bár gyanús, hogy a végén jobban belehúztak.