Egyre több a villanyautó, de töltőből még mindig kevés van
A villanyautók terjedése egyre inkább gyorsul, erre pedig csak ráerősített a belsőégésű motoros autók forgalmazásának 2035-ös betiltása. A jövő tehát elektromosnak tűnik, ami végső soron valóban jót tehet a bolygónknak, ám számos problémát, kérdést vet fel.
Ezek egyike, hogy a töltőhálózatok vajon képesek-e lépést tartani a villanyautók terjedésével? A kilátások egyelőre nem túl rózsásak ezen a téren. Nagy-Britannia területén például minden egyes nap száz új töltőfejet kellene átadni ahhoz, hogy 2030-ra meglegyen a kitűzött 300 ezres cél, ám ehhez képest csupán napi 29 az átlagos tempó.
Tom Hurst, az egyik töltőhálózat menedzsere szerint valóban elmaradnak az ütemtervtől, ám ennek több oka is van. Bár ők képesek lennének a jelenleginél gyorsabb ütemben telepíteni az új töltőfejeket, a hatóságok jelentősen lassítják a folyamatot. Rengetek időbe telik ugyanis a szükséges engedélyek beszerzése, valamint a töltőfejek hálózatra kapcsolása. A másik gond, hogy az autógyártók és a töltőállomások építői nem működnek eléggé együtt, pedig ha hosszútávon gondolkodnak, közösek az érdekeik.
A töltőfejek lassú kiépülésével egyébként a brit kormány is tisztában van. Graham Stuart, brit energiaügyi miniszter szerint a munkálatok felgyorsítása "valószínűleg a legnagyobb kihívás," mellyel meg kell birkózniuk.
Forrás: Autocar